29 Eylül 2013 Pazar

Shingeki no Kyojin Gerçekten Bitmiş Olamaz Değil mi?

Shingeki no Kyojin'in final bölümünü izlemeyi yaklaşık bir dakika önce bitirdim. Finali izlemeden önce bitiremezler diyordum çünkü tek bir bölümde çözemeyecekleri kadar çok gizem kalmıştı geride. Ve hala da öyle. Ama son bölümde öyle bir hava yaratıldı ki bırakırlarsa gayet de bırakırlar gibi geldi bana. Armin ile Jean'in "Tüm devleri öldürsek bile insanlığı kurtarmış olacak mıyız sence?" konulu konuşması bende bu izlenimi bıraktı yani. Öte yandan Erwin de surların içindeki tüm devleri yakalamaktan falan bahsetti. Eğer animeyi böyle bitirmeye niyetleri olsa  bence böyle bir şey bahsedilmezdi.
Eğer burada bırakılırsa da Shingeki no Kyojin'in gözümdeki değeri düşmeyecek tabii ki. Gerçekten muhteşem bir animeydi bence. Olay örgüsündeki açıkları bile kapatır derecede muazzam ve unutulmaz sahneleri vardı. Yine de burada bitirirlerse bu kadar güzel bir animeye haksızlık olur diye düşünüyorum. Aslında son bölüm çok güzeldi - Annie ve Eren'in savaş sahnelerinde Eren resmen kendini aştı mesela. Sonuçta insanlığını tam olarak geride bırakamadı ama olsun. Tüm bölüm boyunca içerideki babama aldırmadan sesli olarak küfrettiğim Annie'nin gözyaşlarını gördüğümde benim bile içim titredi - Eren'in yerinde olsam ben de onu hayatta öldüremezdim. Armin de bir bok bilmeden mal mal konuşarak sinirlerimi tepeme çıkardı. Neymiş hepsi Eren'in orada duraklamasının suçuymuş. Allah allah. Çocuğa öldürme dediniz, tanıktır dediniz, sonra Annie buzlaşınca (?) Eren'in suçu mu oldu yani? Aslında oraları tam olarak anlamadım. Neyse...Diğer bölümler hakkında da yazmak istiyorum ama kafam karışık ve finalin etkisini atlatamamdım.
 Şimdi mangaya başlayacağım ve 25. bölüme kadar olan kısmı okuyacağım. Eğer 2. sezon çıkmazsa da devamını. Umarım en yakın zamanda güzel haberi alırız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder