7 Mart 2014 Cuma

Haters Gonna Hate But... Why?

Gerçek ya da burada içinde bulunduğumuz sanal dünyada kendisine nefret söylemlerinde bulunan herkes adına tüm hater'lara sesleniyorum... Aslında bakarsanız aynı insanlar adına aynı insanlara sesleniyorum da diyebiliriz çünkü hepimiz mutlaka birilerinden nefret ediyor ve bir şekilde bu nefretimizi ifade ediyoruz. Ama bence "hater" diye ayrılan bir insan grubu var. Tamam, herkes birilerine sinirleniyor, herkes birilerinden nefret ediyor ama bu hater dediklerimizin olayı daha çok şöyle: "SENDEN NEFRET EDİYORUM VE HEMEN ANONİM OLARAK BU NEFRETİMİ SANA KUSARAK GÜNÜNÜ MAHVETMELİYİM. ASLINDA BUNUN BANA NE KAZANDIRACAĞI HAKKINDA EN UFAK BİR FİKRİM YOK. AMA *BLAH BLAH BLAH*'SIN!" Üstelik genelde nefret kustukları kişiden neden nefret ettiklerini bile bilmezler. Böyle insanların genellikle sadece yalnızlık ve yetersizlik yüzünden böyle davrandıklarını bildiğim için onlar beni pek rahatsız etmiyor. Ama sizden sadece siz olduğunuz için nefret edip size sadece bu yüzden neler neler diyenler  var ki bence bu gerçekten iğrenç. Birine sadece siyasi görüşü, dini inancı, dinlediği müzik ya da bunlar gibi şeyler yüzünden anonim olarak hakaret yağdırmak gerçekten tam anlamıyla... Kötü bir şey. İnsanların çoğunun iyi kalpli olmadığını bilmiyorum ama sanırım onlar bunu bilmiyor ya da "kötü" olduklarını kabullenmiyorlar. Eminim bu yazıyı okuyanlar arasında birine nedenini bile söylemeden anonim olarak çirkin suçlamar yapan ya da kötü hakaretler eden insanlar vardır ve yine eminim ki bu insanlara bu yazdıklarım hiçbir şey ifade etmemiştir. Yani yazıyı okumayı bitirdiklerinde de bunu yapmaya devam edecekler. Ama lütfen bir durup kendinizi sorgulayın. Nedensiz ya da nedenli, haklı ya da haksız, birine onu üzecek şeyler söylemek/onu üzecek davranışlar yapmak hangi ahlak anlayışına sığar? Sadece şunu söylüyorum: Bu kesinlikle kötü bir davranış. Bu sizin vicdanınıza sığıyorsa söyleyebileceğim bir şey yok. Ama birini "kötü" olmakla suçlarken kendinizin de bir "kötü" olduğunu bilmelisiniz. Karşınızdaki kişiye neden böyle davranıyorsanız davranın onun da bir insan, yani herkes gibi türlü türlü sorunu olan, kim bilir nelerle uğraşan biri olduğunu unutmayın. Sizin farklı olmanızı yargıladığı için nefret ettiğiniz o insan da aslında tıpkı sizin gibi. Bırakın  yaşadığı hayat ona nasıl bir karakter vermişse vermiş. İkiniz de hayatın zorluklarıyla baş etmeye çalışan insancıklarsınız. Sen nasıl nefret karşısında kötü hissediyorsan o da öyle hissediyor. Karşındaki de senin duygularına sahip bir insan. O seni üzdü diye aynı şekilde başkasını üzmeye çalışmak o kadar mantıksız ki. Kendimi bir ahlak örneği olarak göstermem. Ama ben bile bir insana ne kadar sinirlenirsem sinirleneyim bunu içimde tutarım. İnsanlar bana olumsuz şeyler söylediklerinde ben üzülüyorum. Neden başkasına da bunu yapayım ki? Bana kazandıracağı hiçbir şey yok!
Evet, bana söylediğin kötü şeyler beni üzdü, günüm mahvoldu falan... Peki ya sen şimdi mutlu oldun mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder