3 Nisan 2014 Perşembe

Biri beni mimlemiş! Ve konu "Sosyal Medya Kapanırsa Ne Yaparsın?"

Ve o kişi de Shirushi. Kendisine gerçekten çok teşekkür ediyorum. ^_^
Zaten hükümetin amacı geçtim sadece sosyal medyayı insanların tüm kendini ifade etme yöntemlerini ellerinden geldiğince kısıtlamak. Ne kadar becerirler bilemiyorum ancak bence durum o raddeye kadar gelebilir. Sonra eylem, konuşma, ardından da düşünce kısıtlaması getirirler. Duygu ve düşünce kısıtlaması da getirip devletin robotları haline getirirler. Sonra da uzaya çıkıp birbirimizle savaşırız. Eheheheheh. 
Yani ne olur... Deprem olsa facebook'a yazacak insanlarla dolu bu ülkede sosyal medya kapatılırsa en hükümet yanlısı ailenin en dili kesilmiş, gözü çıkarılmış, aklı alınmış evladı ya da en dünyadan habersiz, hayatında okumak niyetine yaptığı tek eylem hoşlandığı çocuğun ve onun sevdiği kızın durumlarını ya da Go Girl dergisinde Justin Bieber hakkındaki bilgileri okumak olan kızlar bile ayaklanır. Aslında şimdi düşündüm de belki iyi olur. Sosyal medyayla yatıp kalkan halkımızı uyandırmanın tek yolu buysa varsın 3-5 gün facebook'a bir şeyler yazmayı veririz.  Ama böyle bir şey yapılacağını sanmıyorum çünkü her ne kadar sosyal medya ile yatıp kalksak da bir yandan da devrim falan yapamayacak kadar tembeliz. Mutlaka bir şekilde girmenin yolunu buluruz. Yeter ki götümüzü kaldırmayalım. 
Eğer dünya çapında bir kapatılma olursa... Hayal gücüm zorlanıyor biliyor musunuz? Yoyucho'm olmasaydı bunun bir bakıma iyi bir şey olduğunu düşünebilirdim. Çünkü internet ve bilgisayarsız yaşayamayan insanların büyük çoğunluğu için bunun nedeni sosyal medya. İnterneti sadece facebook, twitter, tumblr falan filan için kullanan çok fazla insan var. Bu tür sitelerin insanları gerçekten garipleştirdiğini düşünüyorum. Nasıl mı garipleştirmek? Mesela sosyal medyalar bu kadar popüler olduğundan beri insanlar yaptıkları HER ŞEYİ paylaşma ihtiyacı içinde olmaya başladılar. Sadece yaptıkları olsa neyse ama yiyip içtiğinden tut affedersiniz ama sıçtığı boka kadar yok face yok twitter yok instagram hesaplarında paylaşan insanlar var. Bir konsere gittiğinizde artık insanların çoğu dans edip şarkı söylemek yerine ellerinde telefonlarıyla konseri çekerler. Kameraman oldukları için mi sizce? Hayır. Nedeni orada olduklarını kanıtlama ve insanlara gösterme ihtiyacı duymaları. İnsanlar resmen ilgilendikleri ya da zevk aldıkları için değil yaptıklarını kanıtlamak için bir şeyler yapıyorlar. Gösterişçilik zaten insanlar arasında çok yaygın bir şey ve bence  sosyal medya da bunu arttırıyor.
Ayrıca insanları asosyalleştirdiği de gerçek. Az mı gördüm bir araya gelmiş kalabalık bir arkadaş grubunun hiç konuşmadan önlerindeki telefon yahut tabletlere eğilmiş adeta duygusuz bakışlarını o ekranlara diktiğini. Yahut sanal alemde popülerliği tavan yapıp gerçekte kimseyle konuşmayanları.  Tabii bazen ters teptiği de oluyor. İnternette o  ne demiş, bu ne yapmış, şu ne etmiş derken kendini unutanlar var. Ama yapmayın arkadaşlar. İnsanın bazen kafasını kaldırıp "sosyal"likten uzaklaşması ve gerçek dünyada ne bileyim bir yürüyüşe çıkıp kendiyle başbaşa kalması da gerekiyor bence. Ben böyle düşünüyorum. 
Ha sosyal medya yanlısı mıyım kesinlikle. Mükemmel bir şey. Sosyal medya olmasa Yoyucho'mla konuşamazdım. Bu blogun bana kattıkları olmazdı. Kendimi ifade etme olanaklarım kısıtlanırdı. Ama hayatı sosyal medyadan ibaret olan insanlar için böyle bir yasak iyi olabilirdi. Tabii yasaklar hiçbir şekilde iyi değildir ne bileyim bir kısıtlama falan? Neyse.
Mim için tekrar teşekkürler ve yazması zevkli bir yazıydı. ^^

4 yorum:

  1. Evet ya ben fazla kullanmıyorum fakat benim arkadaşlar da gözleri hep telefonlarında yani konuşacak pek insan kalmadı etrafımda.Zaten pek sosyal diyildim şimdi iyice yalnızlaşdım :(((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, ne acayip değil, arkadaşlar bir araya geldiklerinde konuşup sohbet etmek yerine gözlerini boş boş telefonlarına dikiyorlar. Ne var anlamam küçücük ekranlarda! Boşver, sen konuş arkadaşım, o zombileşmişler dinlemese de olur! En azından içini dökmüş olursun. ^^

      Sil
  2. Neden şablonun Saçmalık?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eee... Eğer blogun adının neden Saçmalık olduğunu soruyorsan sanırım buralarda yenisin. *"biz bu kasabada yabancıları" sevmeyiz bakışı ama yanlış anlama, kapıma gelen Tanrı misafirini geri çevirmem ben, saçmalığız ama adaplıyız u_u* Şablonumun neden bu kadar saçma olduğunu soruyorsan bunu blogger'a sormalısın dostum çünkü şablonu oradan aldım çünkü kendim şablon işini beceremiyorum. u_u (Eğer kast ettiğin şey ilkiyse bu yorumla sanırım sorunun yanıtını almışsındır.)

      Sil