24 Mayıs 2014 Cumartesi

Sonunda Last Of Us'ı Bitirdim! (Bolca Spoiler İçerir)


VE DÜŞÜNDÜĞÜM ŞEKİLDE BİTMEDİĞİ İÇİN ÇOK MUTLUYUM! 
Sonunda Joel'ın ısıralacağını düşünmüştüm ama neyse ki düşündüğüm şekilde bitmedi. Çok, çok, çok teşekkürler tanrım. Çünkü benim düşündüğüm gibi ya da başka kötü bir şekilde bitseydi kalbim gerçekten bunu kaldıramazdı. Sonunun yine beni ağlatan bir şekilde olsa da (Bu oyunun sonunun beni ağlatmaması imkansız olurdu çünkü adı üzerinde, "oyunun SONU!") uykumu kaçıracak, günlerce etrafta yağmur bulutu gibi gezmeme sebep olacak ve somurtmaktan yüz kaslarımı felç edecek bir şekilde hala inanamıyorum. Last Of Us'ın cutscene'leri bile (Hem de her biri!!!) öyle vurucu ki sonunda mutlaka oyuncuyu dumura uğratacak, can damarından vuracak, beynini ve kalbini binlerce parçaya ayıracak bir şekilde biter diye düşünmüştüm. Böyle iyi bir şekilde biteceği aklımın ucundan bile geçmemişti. Bir saniye... Bunu yazarken fark ettim de... TABİİ YA! OYUNCUYU İYİ BİTEN SONDAN DAHA ÇOK DUMURA UĞRATACAK BAŞKA BİR SON YAZAMAZLARDI Kİ ZATEN!!! Aman tanrım... Bu oyunun yapımcılarındaki dehanın önünde bir kez daha soluksuz halde dizlerimin üzerine çöküyorum. 
Buna geri döneceğiz ama önce şu son hakkındaki düşüncelerimden bahsetmek istiyorum. 
Pewdie'nin de söylediği gibi, bu "iyi" sondu ama "mutlu" son değildi. Joel insanlığı kurtarmak yerine Ellie'yi kurtarmayı seçti, Ellie'ye yalan söyledi ve Ellie bunu anladı. Bu mutlu değildi. Çoğu kişi bunun yerine kötü sonu tercih edeceğini söylüyor. Ben bunu söylemeye cesaret edemiyorum çünkü eğer kötü şekilde bitse bana neler olacağını yukarıda anlattım... Ama birçok insanın farklı bir son beklemesini anlayabiliyorum. Oyunun sonu kesinlikle oynadığınıza pişman edecek kadar kötü değildi (Ellie'nin zürafalara tango öğretmenliği ve Joel'ın zombilere striptizcilik yaptığı bir son bile oyunun muhteşemliğini bozamazdı.) ama geriye hafif bir "hepsi bu mu?" havası bırakıyor bence. Joel'ın Ellie'yi insanlığı kurtarmaya tercih etmesi Joellie hislerimi canlandırmadı değil ve Joel'ın Ellie'yi kurban etmesi gerektiğini söyleyenler kesinlikle kafayı yemişler ama insanın aklına daha yaratıcı sonlar gelmiyor değil. Elbette benim düşündüğüm kadar berbat olanlar değil ama daha açıklayıcı ve tatmin edici sonlar olabilirdi. Ama şöyle bir düşününce Last Of Us'a çok uygun bir sondu aslında. Bilmem gerçekten oyunun Ateşböcekleri'nin Ellie sayesinde zombi ısırıklarına karşı bir ilaç bularak insanlığı kurtarmalarıyla biteceğini düşünen var mıdır ama Last Of Us'ın bu şekilde bitecek bir oyun olmadığı açıktı bence. Sadece insan biraz daha tatmin edici bir şeyler beklemeden edemiyor işte çünkü Last Of Us'la ilgili en önemli noktayı unutuyoruz: Gerçekçiliğini. Oyunu bu kadar iyi yapan bu ayrıntı sonunda aynı zamanda da bir tatminsizlik bıraktı çünkü gerçek hayattaki sonlar asla filmlerde ya da kitaplardaki sonlara benzemez. Ve oyunun gerçekçilik ilkesinden sapmadan yaptığı sonu düşünürsek aslında çok iyi bir iş çıkardılar. 
Last Of Us'ı dergide ilk gördüğümde beni oynamaya çeken şeyin ne olduğunu bilmiyorum. Normalde çok fazla oyun oynayan biri değildim (Kuzenlerimde ne varsa ve ne verirlerse işte oynadığım o kadardı ama onlar oynamak için bana vermeseler bile onları oynarken izlemeyi hep sevdim.) ama bu oyunu oynamaya karar vermiştim. PS3 oyunu olduğunu sonradan öğrendim. Beni bu karara iten neydi bilmiyorum... Oyundan beklentilerim de öyle çok yüksek değildi üstelik. Muhtemelen her şeyden korkmakla çığlık görevli seviimli küçük bir kız ile temizleme işini yapmaktan başka hiçbir özelliği olmayan sıradan bir baş karakterin her yerden fırlayan zombilerle dolu macerasının anlatıldığı ve herkesin kalitesinden söz etmesine bakılırsa heyecanlı bir şeylerle dolu bir oyun beklemiştim. (Salak anime tiplemelerinin beynimi nasıl yaktığını görüyorsunuz işte.) Oysa Last Of Us'ın meğer bununla ilgisi bile yokmuş... Ellie ve Joel öyle müthişler ki hangi birini daha çok sevdiğime karar veremiyorum! Ayrıca zombiler oyunun ana teması bile değil. Oyunun ana teması sevgi, Ellie ile Joel arasındaki ilişki, zombilerse sadece hikayenin bir parçası. Bir zombi oyunu olsa da insanlara odaklı. Üstelik oyunla ilgili önceki yazımda da belirttiğim gibi o kadar gerçekçi ki sanki gerçek bir hikayeden uyarlanmış bir film izliyor gibisiniz oyunu oynarken/izlerken. Özellikle karakterler o kadar doğal ki...  Zaten bu sizi oyuna en çok bağlayan şey. Yani onları hayali karakterlerden çok gerçek insanlarmış gibi gördüğünüz için en küçük bir şeyde heyecanlanıyorsunuz. Hatta bir keresinde Ellie ile aynı anda "FUCK!" diye bağırmıştık ve bence bu oyunun doğallığının ve gerçekçiliğinin en güzel örneği.
Aslında oyunun sonunda gidişatı gördüğünüzde Joel'ın ne yapacağını anlamanız zor olmuyor. Sonuçta o bir kahraman değil. Ama bir baba. Hem de yaralı bir baba... Kim ondan kızını bir kez daha kaybetmeye razı olmasını bekleyebilirdi ki? Joel bencil biri ama onun yerinde olsa kim bencilce davranmazdı? Kim Ellie'yi insanlık için feda edebilirdi? Joel'ın bunu yapmayacağı belliydi zaten ve kimse bunun için onu suçlayamaz. Zaten başından beri olacakları biliyordu, bu yüzden Ellie ile ilişkisini olabildiğince yüzeysel tutmaya çalışmıştı ama son derece doğal olarak yapamadı. Öte yandan Ellie'nin hisleri de son derece anlaşılırdı, sonuçta virüs yüzünden o da çok fazla kişiyi kaybetmiş bir kız ve artık bunun bitmesini istiyordu. Eğer Joel ve Ellie'nin olduğu bir devam oyunun çıkması söz konusu olsaydı sonra ne olduğunu görebilirdik, belki Joel'ın yalan söylediğini anlayan Ellie Ateşböcekleri'ne dönmek üzere kaçardı. Ama yapımcılar Joel ve Ellie'nin olacağı başka bir oyun olmayacağını açıklamışlar. Bu yüzden Ellie'nin Joel'ı anladığını ve bağışladığını umuyoruz.
Last Of Us bugüne dek görüp duyduğum hikayesi en güzel oyundu ve sizin de oynama imkanınız yoksa benim gibi en azından izlemenizi tercih ediyorum. Kesinlikle okuduğum ve izlediğim birçok kitap ve filmden çok daha başarılı ve duygusal bir öyküsü var. Duygularınızı ele geçirecek ve mahvedecek ama buna değeceğine emin olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder