9 Haziran 2014 Pazartesi

Anime/Manga Dışı Yandere Karakterler

Kıskançlıkla ilgili bir yazının üzerine yandere yazısı yazmak iyi olur diye düşündüm. Hem yandere damarım da kabardı heheheh. ^^ İlk önce bilmeyenler için yanderenin tanımını yapalım. Öncelikle yandere "yan", yani "deli" ile "dere", yani tutkun kelimelerinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş, sizin de anlayabileceğiniz gibi "deli/delicesine tutkun" anlamına gelebilecek bir kelimedir. Yandere diye tanımlanan karakterler gerçekten de tutkundur, genelde aşkları için şiddet eylemlerinde bulunmaktan kaçınmamalarıyla ünlüdürler fakat bir yandereyi yandere yapan başka pek çok özellik vardır, örneğin sevdiklerini asla bırakıp gitmezler, bir dediklerini iki etmezler, bu yüzden erkekler Gasai Yuno gibi yandere karakterlere bayılır. Ama bunların bir karşılığı da vardır. Yandere kız arkadaşınız başka bir kızla gülüştüğünüzü görürse ertesi gün uyandığınızda onu yüzünde psikopat bir gülümseme ve elinde bir baltayla görebilirsiniz ve muhtemelen de bu, görüp göreceğiniz son şey olur. Sonra kafanız bir dolapta ya da sandıkta o gülüştüğünüz kızın kafasıyla birlikte yer alabilir. Yine de sanırım kanlı bıçaklı halleri dışında erkekler için ideal kadın tiplemesi çizdikleri için riski göze alacak kişiler çoktur. Aslında bende yandere karakterleri severim. Bence diğer dere tiplerinden daha gerçekçidirler çünkü haydi ama, siz hiç sevdiğiniz kişiyi başkasından kıskanıp ikisinin de kafalarını birbirine sürte sürte kıvılcımlar çıkarmak istemediniz mi? Ne kadar inkar ederseniz edin, mutlaka istemişsinizdir çünkü (istisnalar dışında) seven kıskanır. Yani yandere karakterler diğer dere tiplerine göre daha gerçekçidir, zaten psikolojik olarak da sınır kişilik bozukluğu (borderline disorder) diye bir karşılığı var. Bu yüzden onları izlemeyi/okumayı seviyorum, ayrıca bir önceki yazımda kendimin de ne kadar kıskanç olduğumdan bahsettim - elbette ben gerçek bir yandere sayılmam ama kıskançlıktan gerçekten şiddete başvuracak kadar gözüm dönebildiği için (Bir ara yanderelik maceralarımı da anlatmalıyım!) kendimi yakın hissediyorum. Neyse... Geçelim benim bildiğim anime ve manga dışı yapımlardaki yandere karakterlere!
1 - Tinkerbell (Peter Pan)
Tinkerbell benim bildiğim en yandere anime/manga dışı yandere karakterdir. Belki Peter Pan'a beslediği duygular aşk sayılmaz ama bir yanderenin ille aşık olmasına gerek yoktur zaten. Tinkerbell epey yanderedir. Peter Pan'ın kayıp çocuklara annelik etmesi için Yok Yok Ülke'ye getirdiği Wendy'i bir tehdit olarak görür ve kayıp çocukları onu vurmaları için kandırır, ardından foyası ortaya çıkınca Peter Pan'le birbirlerine küserler ama Kaptan Kanca Peter Pan'ı zehirlemeye çalıştığında onu kurtarmak için kendini hayatını feda eder. (Ve bu eylemiyle beni gözyaşlarına boğar.)Wendy'i hep çok kıskanır ve ondan hiç hoşlanmaz. (Tıpkı benim gibi.)  Tinkerbell şüphesiz harika bir yandere örneğidir. 
2 - Lavender Brown (Harry Potter)
Lavender pek şiddet eyleminde bulunmaz fakat son derece yapışkan ve sahiplenicidir. Ayrıca pek çok yandere partneri gibi onun partneri Ron da bir süre sonra sıkılmaya ve kaçacak yer aramaya başlar. Öte yandan pek çok yanderenin bağlandıkları kişiye alıcıda sempati uyandıracak ciddi bir bağlanma sebebi/sebepleri varken Lavender'ın yoktur. Yine de "yandere" deyince akla gelen anime/manga dışı karakterlerden biri olduğu için onu bu listeye koymaya layık gördüm. Sempatik bir yandere olmasa da sanırım yandere sayılabilir.
3 - Angeline (Dear Dumb Diary)
Seriyi okuyanlar bile Angeline'i neden bu listeye koyduğumu anlayamayabilirler çünkü Angeline yandereliğini benim okuduğum kitaplar arasından sadece bir tanesinde gösteriyor. (Onun da hangi kitap olduğunu hatırlamıyorum.) Bildiğiniz gibi serinin baş karakteri Jamie ile Angeline'ın ikisi de okuldaki en hoş 8. çocuk olan Hudson River'a aşıktırlar ve seri boyunca onun için çekişirler. Fakat kitaplardan birinde Jamie Hudson River'dan bir mektup alır ve bunu fark eden Angeline feci bir şekilde yandereleşir. Hatta öyle yandereleşir ki normalde hiçte öyle geri çekilecek bir kız olmayan Jamie bile ondan ürker. Angeline zaten aşırı mükemmel bir kız olduğu için genelde yandereleşmesine gerek yoktur ama bu tür olağandışı bir durumda nasıl yandereleşiverdiğini görürüz işte. Keşke olayın hangi hitapta geçtiğini hatırlayabilsem ama hatırlamıyorum ve kitapları alıp karıştırmak için de fazla tembelim.
4 - Mary (Ib bir anime ya da manga değil sonuçta değil mi?)
Mary neden bir yandere sayılır emin değilim ama pek çok hayran onu bir yandere olarak görmektedir ve gerçekten de yadsınamaz bir yandere havası vardır. Belki de sadece biz hayranların hoşumuza gittiğinden öyle. Düşününce aslında yandere kriterlerine uyuyor. Trajedik hikaye: Tamam. Bağlanma: Tamam. Delirme: Tamam. Ama bağlanma konusunda bir sorun var gibi. Çünkü Mary aslında Ib ya da Garry'e delice bir bağlılık beslemiyor. Onun bağlandığı şey yapayalnız olduğu galeriden kurtulma umudu. Öte yandan özellikle Ib ve Garry'e de bir saplantısı var gibi. Belki de Mary'e yandere'dense yangire demek olur fakat yadsınamaz bir yandere havası saçtığı da bir gerçek. Bilemedim. Çok kafa karıştırıcı!
5 - Tootie (Fairly Odd Parents)  
İşte anime/manga dışı yapımlarda en çok görülen ve Yuno Gasai karakterine en yakın yandere tiplemesi. Sevdikleri genelde son derece sıradan tiplerdir ama onları adeta Tanrı'laştırırlar.  Eğer o isterse kendilerini camdan atabilecek kadar sadakatlidirler, hakkında her şeyi bilirler, her zaman onu takip ederler, okul dolapları ve evlerinin duvarları onun posterleriyle doludur,  o kişiye ait saç telleri, tırnak ya da daha iğrenç şeyleri biriktirebilirler. Genellikle hastalık derecesinde hayranlık göstermeleri dışında korkutucu bir yanları yoktur fakat erkeklerine dokunulursa gayet kanlı bıçaklı korkutuculuğuna da geçiş yapabilirler. Açıkçası bu yandere türünün kendini beğenmiş bazı erkeklerin fantezilerinden doğduğundan şüpheleniyorum çünkü sevdiği için şiddet eylemlerinde bulunabilecek kişilerin olduğunu bilmekle birlikte (Bkz: Bizzat kendim.) kendini bir erkek için bu şekilde düşürebilecek aklı başında bir kadın olabileceğini inanmayı reddediyorum.  Varsa da kendisine acırım çünkü gerçekte de yapımlarda olduğu gibi korkutucu ve kaçılacak tipler olmaktan ileri gidebileceklerini sanmıyorum. Ben zaten genel olarak yanderelere acıyorum çünkü en çok yanlış anlaşılan tipler olduklarını düşünüyorum. Tamam, belki tehlikeli olabilirler ama yalnızca onlara ters bir şey yaptıysan, bunun dışında zararsızdırlar ve sana sonsuz sevgi vermeye hazırdırlar. Oysa tsundereler hiç öyle mi? Açıkçası ben tsundereleri son derece çekilmez bulurum. Buna rağmen tercih edilen her zaman tsunderelerdir. Hatta Fairly Odd Parents'da bir tsundere de var: Trixie ve bkz Timmy'nin sevdiği kız. Yanderelere gerçekten acıyorum. Kaçan kovalanır deyişinin gerçekliğine kurban, zavallı, fazla uğraşılırsa insanı bir tuzak gibi esir alan sevgi yumakları onlar.
6 - Suzy Johnson (Phineas & Ferb)
İşte anime, manga ya da ikisinin dışı, hiç fark etmez, her kulvarda en korkunç yandere karakteri. (Nasıl daha önce aklıma gelmedi bu kız!?) Hatırlarsanız çizgi filmin kabadayı karakteri Buford'ın en büyük korkusu bu tamamen zararsız ve sevimli görünen küçük kızdır. Kendisi zavallı Candace'ın erkek arkadaşı Jeremy'nin kız kardeşi olur ve çizgi filmde çıktığı birkaç bölümünde Candace'a az çektirmemiştir. Son derece korkunç şeyler yapmış ama bunları ustalıkla gizlemiştir. Zaten onun en korkunç özelliği de yaptığı tüm o korkunç şeylere rağmen tamamen sevimli ve zararsız görüntüsüyle kimsede bir tek şüphe bile uyandırmamasıdır. Zavallı Jeremy'nin tatlı kız kardeşinin içinde nasıl bir canavar yattığından hiç haberi yoktur.


7 - Angelique (Dark Shadows)
Yazının konusu yavaş yavaş yandere karakterlerden sarışın kötü kadın tiplemelerine dönmeye başladı mı ne? (Bkz: Madde 3) Aslında yandere film karakterlerinden pek bahsetmek istemiyordum ama Angelique'i liseteye eklemeden duramadım çünkü kendisi felaket bir yandere. Kendini aldatan sevgilisi Barnabas'ın önce sevgilisini öldürür, sonra da ardından intihar etmesin diye kendisini vampire dönüştürür, sonra onu iki yüz yıl boyunca tabuta kilitler, yeniden dirildiğinde de ailesini ve yeni sevgilisinin canına kast eder. Johnny Depp ve vampir faktörü dışında bence son derece saçma ve beş para etmez bir filmdi ancak Angelique korkunç bir yandere örneği miydi? Evet.
8 -  Helena (Bir Yaz Gecesi Rüyası) 
Aslında düşündükçe aklıma Shakespeare'in ilk bakışta yandere olarak görülebilecek birçok karakteri geliyor (Bkz: Paris/ Romeo & Juliet ya da Orsino/ On İkinci Gece, ) ancak bence bir karakter sırf sevdiği uğruna yaptığı bir şiddet eylemi yüzünden yandere sayılmamalı. En azından ben karaktere yandere teşhisini bağlılık ve delilik derecesine göre koymaya çalışıyorum. Bir de yandere karakterlerin tam olarak açıklayamadığım bir havaları var. (Bkz: Mary) Demek istediğim bir karakter yandereyse henüz derederelikten yandereliğe geçiş yapmamışsa bile bunuh hemen hissedersiniz. Mesela Oberon da Titania'yı kıskandığı için çocuğunu almak istemektedir ancak ona bir yandere diyemiyorum. Ancak Helena'ya  gönül rahatlığıyla yandere teşhisi koyabiliyorum. Helena aslında kötü niyetli bir karakter değil fakat umutsuz aşkı ve hem Lysander hem de onun aşık olduğu Demetrius tarafından sevilen Hermia'ya duyduğu kıskançlık onu en yakın arkadaşına ihanet itmeye itiyor. Bence Helena en zavallı yanderelerden biri çünkü bana kalırsa asla gerçekten sevilmiyor. Sonunda sevgili Demetrius'una kavuşuyor kavuşmasına ama biraz büyü yoluyla oluyor bu. Olsun, yine de Helena mutlu olduğuna göre, biz okuyucular için sıkıntı yok.
9 - Berry (Foster's Home For Imaginary Friends)
Ne illet bir yaratıktı değil mi şu Berry? Gerçekten oldukça korkutucu bir karakterdi ayrıca. Berry bölümünü çocukken izlemiş olsam oldukça korkardım herhalde. Sanırım listedeki en gıcık yandere kendisidir. Iyk! Harbi çok gıcık ve korkunç bir karakterdi.
10 - Frollo (Disney's Hunchback of Notre Dame)
 Listedeki en gıcık yandere Berry'dir diyordum ki aklıma Frollo geldi. *brrr* Aslında Frollo'yu listeye ekleyip eklememek konusunda bayağ düşündüm. Kendisi bir yandere sayılır mı? Yandereler genellikle sadece ve ya büyük oranda aşkları için kötülük ve şiddet eylemlerinde bulunurlar ve anlaşılamamış/yanlış anlaşılmış karakterlerdir. (Özlerinde kötü değillerdir.) Oysa Frollo zaten iğrenç bir karakter ve bunun aşkına da yansıması normal. Yine de yazıyı yazarken yararlandığım Villains Wiki'nin Yandere sayfasında onun da adını görünce listeye ekleyesim geldi. "Benim ol ya da yan!" repliği de oldukça yanderelik kokuyor.  Sanırım onu listede tutacağım. En azından yandere bir yanı olduğunu söyleyebiliriz. (Zaten erkek yandereler genelde pisliğin tekidirler. Bkz: Ya benimsin ya toprağın mottosuyla hareket edip kendisinden ayrılan kız arkadaşını kesen yurdumuz erkekler.)
Eveeet... Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Normalde aklımda anime/manga dışı bir yığın yandere karakter vardı ancak yazı yazmaya başlayınca hepsi silindi ve aklıma tsundere karakterler gelmeye başladı. Belki bu yazının tsundere versiyonunu da yazarım diye onları not aldım fakat ben sanmıyorum zira tsundereleri sevmem. Neyse... Eğer aklınıza gelirse bana anime/manga dışı, kitap, çizgi film, dizi ya da oyun vslerden yandere karakterleri söylerseniz sevinirim. ^-^

8 yorum:

  1. Ben nedense yanderelerddn nefret ederim belki de bu yüzden tinker bell den nefret ederim ve Wendy yi severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yandere karakterleri pek sevmem... (Kendim de bir tanesi olmakla birlikte.) Ama Mary Sue'lardan daha çok nefret ederim, yani Peter Pan'daki favori ve en sevmediğimiz karakterlerimiz birbirinin tam tersi.

      Sil
    2. Ben mary Sue olsun olmasın, kıskanılinca hemen bi sempati besliyorum. Kıskanan karakterler bana negatif bi enerji veriyo.

      Sil
    3. Anladım, o da iyiymiş.

      Sil
    4. Hayrola, ne yapacaksın facemi?

      Sil
  2. Jessie'deki Korkunç Connie de var,ama hani yandereler normalde sevimli görünürler de sevdiği kişiye bir şey olduğunda gerçek yüzünü gösterir ya,Connie öyle yapamadığı için normal yanderelerden farklı olarak nam-ı kötüydü.

    YanıtlaSil