19 Temmuz 2014 Cumartesi

Homofobik Algı

Sonunda bu tür bir yazı yazacağım hiç aklıma gelmezdi ama tamamen tesadüf eseri 3 sevdiğim sanatçının eşcinsellikle ilgili konuşmalarına/söylediklerine rastladım ve gerçekten duygulandım. (Mesela Beyond Two Souls'dan tanıyıp hastası olduğum Ellen Page'in konuşmasını paylaşmadan geçemiyorum.) Böylece konuda bir şeyler yazmaya karar verdim.
Neden homofobik olunduğunu, daha doğrusu homofobinin nasıl doğduğunu anlayabiliyorum. Bir nedenden ötürü ne olursa olsun bu lanet olası ırkımızın devamını sağlamak için devamlı bebek sıçmak zorundayız. Homoseksüellik ise doğal olarak buna karşı. Dolayısla muhtemelen batasıca soylarını devam ettirme derdindeki insanlar homoseksüelliği yasaklamış ve homofobi kavramı ortaya çıkmıştır. İnsanlığın devamının gerekliliği hakkındaki düşüncelerinize bağlı olarak homofobinin çıkış noktası mantıklı olabilir asında. Yani en azından doğduğunda ırkçılık gibi değildi. Bir soyunu sürdürme merakının sonucuydu. (Bu yaratılmış algının bebek sıçacak yeterince insan olduğu yetmezmiş gibi evlat edinmeden tut döl bankalarının suni çözümlerine dek eşcinseller için birçok çocuk sahibi olma olanağı olan günümüz şartlarında bile devam etmesinin nedeniyse insanların buz gibi kalıplaşmış algılarından dışarı çıkmayı inatla reddetmeleri.) Ama şu var ki 15 yaşında ne olduğunu bilmeyen bir velet olarak bu konuda uzman olduğumu iddia edecek durumda olmasam da en azından benim bildiğim kadarıyla homoseksüellik genellikle doğuştan gelen bir şey. Yani kendin seçemiyorsun. Dolayısıyla homofobi her ne kadar insanlığın devamı için en azından bir yere kadar gerekli bir algı da olsa seçemediği bir şey için birini bastırmaya çalışmak hangi insanlık değerine sığar? (Gerçi "insanlık" değeri demeyeyim, bu kelimeyi kullanırken kast ettiğim şeylere bağlı çok az insan var çünkü.) Ama bu paragrafın değindiği yer şu ki homofobiyi anlayabiliyorum. "Homofobi" muhtemelen benim teorimden dolayı genlerimize kazılı özelliklerimiz gibi doğduğumuzdan beri bizimle olan bir şey. Çünkü çok küçük yaşta bile hemcinsinize o gözle bakmıyorsunuz. Elini tutup "haydi oyunda sevgilim/eşim ol" falan demiyorsunuz. Gerçi hatırlıyorum da küçükken bizim oynadığımız oyunlarda eşlerimiz hep hemcinslerimiz olurdu. Gerçi anaokulundan değil ilkokuldan söz ediyorum. (Anaokulunda "straight" idik.) İlkokulda böyle yapmamızın nedeni muhtemelen karşı cinslerimizle shiplenmekten korkmamızdı. ("Defne Ali'yi seviiiyooor~!") Neyse... Dediğim o ki homofobikleri anlıyorum. Büyük oranda içlerindeki gizli homoseksüel arzuları ile homofobik algıları çakışan insanlar onlar. Bunu da sınıfımın en iyi erkek arkadaşıma "gay" diyerek dalga geçip gayet ulu ortada yaoicilik oynayan eski sınıfımın erkeklerinden öğrendim. (Gerçi ülkemiz abazaları arasında "oğlancılığın" ne kadar yaygın olduğunu herkes biliyordur herhal.) Benim sorunum hala kafalarındaki şu buz adam Ötzi'den daha uzun süredir donmuş haldeki homofobi kalıbını kıramadığı halde gay karşıtı olmadığını söyleyen insanlarla.
Ülkemizde homofobik olmayan ve hatta gay haklarını savunanların %90'ı "Gaylere saygı duyuyorum ama benden uzak dursunlar", "Gaylere saygılıyım ama anlamıyorum abi" ya da "Gayleri savunsam da garipsemeden edemiyorum" şeklinde konuşuyor çok ilginç bir şekilde ve beni rahatsız eden homofobiklerden çok bunlar işte. Homofobikler zaten zamanında ampule "şeytan icadı" ve resim çizmeye "günah" demişlerin soyundan gelen her türlü farklılığa ve yeniliğe karşı daima oralarda bir yerlerde olacak insanlar. Onların görevi bu ve bu yüzden onlarla muhatap bile olmamalısınız. Ancak sözde farklılıklara ve yeniliklere açık olduklarını iddia eden insanlar neden çoğunluğunkinden değişik bir cinsel kararı bu kadar garipser ve ötekileştirir ki? Tamam, nedenini en azından ben tahmin edebiliyorum, yukarıda da açıkladım ama demek istediğim yaptıklarının saçmalığını görememeleri çok saçma. Kusura bakmayın ama siz gay hakları savunucusu ya da gaylere saygılı birey falan değil beynindeki homofobi buz kalıbı hala çözülememiş birisiniz sadece. Sözde böyle olmadığınızı iddia ettiğiniz halde aslında dik alası olduğunuz için daha da kötüsünüz. Çünkü "homofobik değilsiniz ama homoseksüellik garip." Homofobik olmamak böyle bir şey değil. Eğer bunun garip olduğunu düşünüyorsanız hala homofobiksiniz. Olun, sonuçta herkesin bir özelliğe göre gruplandırıp nefret ettiği insanlar vardır. (Mesela "otakular", "belieberlar" ya da "metalciler" gibi. Bu insanların tek özelliği "otaku", "belieber" ya da "metalci" olmalarıymış gibi kimisi sırf animeden, Justin Bieber'dan ya da metal müzikten nefret ettiği için bu tür insanlardan da nefret eder.)  Ama homofobik olmadığınızı iddia edemezsiniz, homofobiksiniz.  Ne yazık ki bazı eşcinseller bile homofobik çünkü onlar da kendilerini ötekileştiriyorlar. İnsan en başta kendini ötekileştirmeyecek ki diğeri de onu "öteki" olarak algılamasın. (Tıpkı How To Train Your Dragon'daki Hiccup'ın kılıcıyla ateşler savurarak ejderhalara ondan farklı olmadığını göstererek iletişim kurması gibi.) Neredeyse adından önce cinsel tercihini açıklayan insanlarla tanıştım. Tamam, kendinle barışıksın ve kendinden utanmıyorsun, iyi güzel de sen "gay" ya da "lezbiyen"den önce insansın yahu. Cinselliği her şeyin önüne koymak kelimenin tam anlamıyla iğrenç. Zaten bana göre mesele cinsellikle değil aşkla ilgili olmalı ve insanlar çekinmeden kimi isterlerse onu sevebilmeliler. Ayrıca cinsel tercihleri tüm karakterleri olmamalı. Ve de artık savaş yapılmamalı. U.U *Saçmalık güzeli Alice gider*

2 yorum:

  1. eaaahh... Şimdi her şeye karşı nefret kusan bir insan olarak doğru yerde bulunmadığımı söyleyebilirsin de hayır. Bir şeyler söylemeye geldim.
    Gerçekten adam gibi bir noktaya değinmişsin. Yani insanlar sırf kendilerini daha özel hissetmek için ben bi yim ben lezbiyenim uhuhu ben panseksüelim zaten gaylerin modası geçti modunda takılıyor tumblrda. Hayır tumblr'dan da insanlarından da oldum olası nefret ettim ama bilmiyorum yani. Artık sınırlarımı zorluyorlar. Feminizmi(??? ben hayatımda öyle bir feminizm görmedim) götleri pahasına savunuyorlar, gay hakları onların anayasaları ve ölümüne anlayışlılar hatta bazen çok anlayışlı olmaktan ölüp ölüp diriliyorlar.
    Bilmiyorum ama bir insan özellikle bir şey olduğunu belirtiyorsa ben o insanlara inanamıyorum. Çünkü o laf ağızlarından çıktığından itibaren sapık gibi tüm olaylara karşı verdikleri tepkiyi izleyip sonunda gerçekten de öyle olmadıklarını anlıyorum. Yani bu artık o kadar çok defa oldu ki tezimin yanlış olma olasılığı %0.001 falan. Yani anlayışlı olduğunu belirten insanlar bir boktan daha anlayışsızdır.
    Senin tersine ben gayliğin doğuştan geldiğine inanmıyorum. Hormon bozukluğundan olabilir, yetiştiği çevreden korunma veya çevreye kendini kanıtlama amaçlı olabilir. Olabilir de olabilir. Kısacası bence beden(bazen) ve çevre etmenleriyle beraber tamamen psikolojik bir durum.
    Bir bebek doğunca ona kız veya erkek rolleri yüklemek bile çok saçma. Sen ne düşünüyorsun bilmiyorum ama ergenliğe kadar bir çocuk KIZ olmaya ya da ERKEK olmaya falan özendirilmemeli bence. Çünkü böyle yapılınca gerizekalı bireyler yetişiyor. En saçma toplumsal cinsiyet kalıplarından çıkamayıp ya histerik cadılar ve testesteron sıçan öküzlere dönüşüyorlar.
    Bir de ben tüm sevgi içeren duyguları hayal dünyamda karakterlerimin gözlerinden yaşadığım için doğru muyum bilmiyorum ama ultra sevmek bir sevgili olmayı veya sevişmeyi gerektirmiyor. Hatta birine kardeşine veya dünya üzerindeki hiç kimseye veremeyeceğin kadar değer vermek de sevişmeyi gerektirmiyor. Bence öyle bir sevgi cinsiyet tanımını da gerektirmiyor.
    Ama bunun dışında bir de ihtiyaç olarak hissedilen aşk meşk duygusu var ki bence üst paragrafta bahsettiğim şey çok daha değerli bir şey. Ve bence aşk daha çok insanı zayıflatan bir şey. Bir insana yakın olunca ağzına düşmek isteme hissi gibi bilmiyorum. Biraz fazla gardını indirmek gibi geliyor. Ayrıca bence hala sevişmek çok iyrenç ölöğğğğğğğ
    Direk sevişme kısmını atlarsak benim inandığım sevgi (ne yazık ki gerçek bir olgu değil) cinsiyet gerektirmiyor ve insanın kıç kısmını ilgilendiren yerlere kadar götürmüyor. Doğduktan sonra kendi aileni kendin seçmek gibi bir şey.
    Baya uzun ve saçma salak bir yorum oldu ama her neyse.
    Zaten beynimin suyu aktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya kimse kusura bakmasın ama tumblr insanı zaten çok iğrenç, güya feminizmi savunduklarını söyleyip "döverim seni kızım ya mal" diye konuşan erkeklere "ay çok tatlı ben de istiyoreeem asdfghshs" diyenlerden ne beklersin? Senin karakterlerinin gzlerinden yaşadığın sevgi anlayışına bende katılıyorum ama homofobik algı gibi ve hatta aynı nedenle bir de "sevişmeliyiz yiyişmeliyizzz" gibi bir kalıp da mı sokulmuş olabilir beynimize ya da cidden cinsel ihtiyaçlar var biyonik olarak. Cinsiyet çok ayrı bir şey zaten.

      Sil