3 Temmuz 2014 Perşembe

Tatlı bir ejderha biniciyken nasıl süper karizmatik bir ejderha ustası olursun?

Eee? "Ejderhanı nasıl eğitirsin? 2" için bulduğum yeni başlık hakkında ne düşünüyorsunuz? Harika değil mi?
Neyse... Başlıktan da anlayacağınız gibi 2. film hakkında zırvalayacağım. Ve de önyargı şeytanı hakkında...
Ejderhanı Nasıl Eğitirsin'in ilk filmine bayılmıştım. En sevdiğim animasyonlardan biridir. Ama 2. filmdeki Hıçkıdık'ı görünce bayağ hayal kırıklığına uğramıştım. Çünkü ilk filmdeki o işe yaramaz, beceriksiz, sakar Hıçkıdık'ı aşırı tatlı buluyordum ve 2. filmdeki yakışıklı ve karizmatik adamı benim tatlı Hıçkıdık'ım olarak düşünmek istemedim. Bu yüzden filme karşı bayağ önyargılıydım anlayacağınız fakat aşırı önyargılı her şeyde olduğu gibi burada da yine tükürdüğümü yaladım. İLK FİLMDEKİ HIÇKIDIK, İKİNCİ FİLMDEKİ HIÇKIDIK'IN YANINDA DONDURMANIN YANINDAKİ KÜP ŞEKER GİBİ KALIRMIŞ MEĞER. 
İşte o değişim:
İlk filmdeki Hiccup:

İkinci filmdeki Hiccup:

Filmi izlemeden önce işte o ikinci hali bana çok şey gelmişti. Ama şimdiki tepkim elbette...
image
(Bu arada bu, filmin belki de en süper sahnesiydi.)
Yani ilk filmdeki Hıçkıdık'ı sevmiştim ama ikinci filmdeki Hıçkıdık bambaşkaymış be. Hıçkıdığın muhteşem şirinliği aynen duruyor, sadece yıllar geçtikçe bu tatlılığa bir de hayran kalınası bir karizma eklenmiş ve Hıçkıdık tadından yenmez bir dondurma olmuş, hatta irmik helvası olmuş. (Bkz: Gece gece acıkmak, en sevdiğim tatlı, hatırlayınca ağız sulanması.)
Yani
 
Şuna

 
Bakar mısınız ya!?!!?

Hıçkıdık'ı seviyorum ediyorum falan ama deli gibi de kıskanıyorum hani. Bir kere ejderhası var. Hele de şu tatlılık gibi bir tane:






Hele son gifte... O KADAR TATLI Kİ KALBİMİ KIZGIN GÜNEŞİN ALTINDA YOLCULUK EDEN BİR KARAMELA GİBİ ERİTEBİLİR. >333< ... O_O Öhöm, herneyse. V/////V Hiccup ve Dişsiz spamine son verip (Ki bu asla gerçek bir son değil, mwahahahahah!!! >:D) filmin konusuna geçiyorum. (Elimden geldiğince spoiler vermeden anlatmaya çalışacağım ama başarabileceğimden emin değilim.) Berk'liler ejderhalarla olan yaşantılarına alışmış, huzur içinde mutlu mesut yaşamaktadırlar. Ancak bu huzurları fazla uzun sürmeyecektir. Zira Drago Kanlıyumruk adlı, orangutan bozması acımasız ve korkunç herif, bir ejderha ordusu kurmaktadır ve Hıçkıdık bu herifi başlarına musallat etmiştir. (Ama resmen kaşındılar. Neyse, spoiler yok. Şu spoiler işi de bıktırıyor bazen ama bir yandan da faydalı.) Daha fazlasını söylemeyeceğim çünkü aksi takdirde kesinlikle ciddi bir spoiler vereceğim. İzleyin görün işte, "Ejderhanı nasıl eğitirsin?" izlemek için iyi konuya ihtiyaç mı olurmuş? Ancak şahsen diyebilirim ki bu filmi ilk filmden çok daha fazla sevdim (Art arda ikinci kez izledim hatta.) ve tek nedeni karakter gelişimi değil. Filmin olay örgüsü daha heyecanlı ve daha fazla aksiyon var. Ve ÇOK daha fazla feels... Dolayısıyla bu filmi çok daha fazla sevdim işte!
İlk filmin ilgi çeken güzel yanları bu filme de taşınmış elbette. Mesela grafikler yine görsel şölen niteliğinde. Ayrıca en çok sevdiğim özelliklerinden biri de hala duruyor: Karakterlerin hareketleri, yüz ifadeleri ve dış görünüş tasarımları bu filmde de çok karakteristik ve renkli. Müzikler de iyi. Şahsen orjinal seslendirmesini bilemeyeceğim çünkü animasyonları Türkçe dublajlı izleme kuralımdan yine şaşmadım ve yine buna hiç de pişman değilim.  (Normal filmler söz konusu olunca belki haklı olabilirsiniz altyazıcılar ama animasyonlar konusunda Türk seslendirmenlerin çıkardığı işlerin harikalığı konusunda kimseye laf ettirmem.) Filmin tek eksik noktası mizah diyebilirim. Bu filmde pek fazla gülmedim. (Fangasm geçirdiğim yerler hariç tabii.) Ama gerek yok çünkü bu EJDERHANI NASIL EĞİTİRSİN.
Neyse işte... İlk filmi sevdiyseniz bunu HAYLİ HAYLİ seversiniz. Bu yüzden, izleyin muhakkak.
Yalnız... Evet, tahmin ettiğiniz gibi. Toothcup spamine bir U dönüşü yapmadan bitiremem bu yazıyı. 
Yani... Şunlara bakar mısınız? Öyle tatlılar ki! Bu filmde bir de tabii aradan geçen yıllarda birbirlerine olan bağlılıklarının iyice arttığını görüyoruz ve bu bağlılık da kalbimizi denizden fırlamış balık gibi hoplatıyor. Hiccstrid'den çok Toothcup shiplediğim için içim eridi birçok yerde... (Tabii romantik olarak falan değil! O_O Ki romantik olarak shipleyeni de gördüm... Ben daha ne diyem, nerelere gidem?) Bir tane Dişsiz'im olsun, bin tane düşmanım olsun. Filmi izledikten sonra bir hayvanınız varsa onu sevgi manyağı yapabilirsiniz. Kİ BENİM YOK. HAHAHAHAHAH. *kahkahaları hıçkırıklara döner ve ardında bir göl bırakarak koşarak uzaklaşır*


4 yorum:

  1. Fon harika olmuş:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, biliyorum çünkü L. ;)

      Sil
  2. Bu akşam üzeri gazete rastgele denk gelmiştim 2.si çıkmış dikkatimi çekmişti haftasonu için güzel bir eğlence olabilir.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, izlemenizi öneririm. Not: Birilerinin okuyacağını bilseydim daha ciddi yazardım... ^^"

      Sil