15 Ağustos 2014 Cuma

Ah şu aptal sıcak pus...

  
Ağustos'un 15'inde, öğlen saat 12:30'da, 
Hava inanılmaz güzeldi. 
Göz kamaştırıcı güneşin, mide bulandırıcı ışınlarının altında,
Yapacak hiçbir şeyim olmadan, seninle konuşuyordum:
"Şey, bilirsin, yazdan nefret ediyorum gibi," 
diye küstahça mırıldandın kediyi okşarken. 
Ah, kaçan kedini kovalarken, 
Trafik ışığı birdenbire kırmızıya dönüverdi 
Aniden öylece çıkagelen bir kamyon sen çığlık atarken sana çarpınca
Sıçrayan kanına karışan kokun nefesimi kesti
 Sıcak pus gülerek bana bunun bir şaka olmadığını hatırlattı alaycı alaycı
Kulaklarımı gölün yüzeyindeki ağustos böceklerinin rahatsız edici seslerini duymuyordu 
Saatin tiktaklarıyla yatağımda uyandım 
Şimdi saat kaçtı? 
Ağustos'un 14'ünde, öğlen 12'yi biraz geçe, 
Müthiş rahatsız edici bir ağustos böceğinin sesi geldi aklıma 
Ama, bilirsin, bu biraz değişik 
Dün, rüyamda, tam olarak aynı parkta yürüdüğümüzü gördüm 
Neden eve gitmiyoruz?
Bu sefer sen yaya yolundan geçerken
Etraftaki herkes ağızları açık kalmış halde başlarını yukarı kaldırdı  
Gökyüzünden düşen metal bir parça vücudunu deşince
Rüzgar çanlarının sesine karışan müthiş çığlıkların parktaki ağaçlık bölgede yankılandı
Bu anormal sahnede, pırıldayan sıcaklık gülümsedi, "Tüm bunlar gerçek!"
Görüşüm bulanıklaşırken, sana bir bakış atınca, gülümsediğini görür gibi oldum
Alaycı sıcak pus beni sayılamayacak kadar çok kez karanlığa boğdu
Döngü onyıllarca tekrarlandı. Bunu çok önceden fark etmeliydim. 
Bu tür klişe hikayelerin tek bir sonu olmalıdır. 
Bu durmadan tekrarlanan yaz gününde gerçekleşmesi gereken
Birdenbire, seni kenara ittim ve sokağın ortasına atladım, o an kamyon bana çarptı 
Senin gözlerin ve benim çarpık vücudum her yere sıçrayan kanın bulanık yansımaları gibiydi 
Eğer tekrar o kibirli sıcak pus gülerek "al bunu!" deseydi 
O zaman bu senin için sıradan bir yaz günü olurdu 
Ama şimdi hepsi sona erdi
14 Ağustos'ta bir kız yatağında uyandı
Ve yalnız bir kediyi kucaklarken dedi ki: 
"Yine başaramadım." 
O Kagerou Project midir Mekaku City Actors müdür nedir ne o ne başka bir vocaloid şarkısı ve hatta ne de başka herhangi bir şarkı bu kadar iyi bir hikaye anlatmamıştır asla yazın sinsi ve alaycı sıcaklığı hakkında... Yazda zaten hep tembel bir alaycılık yok mudur o mide bulandırıcı sıcak pırıltılara gizlenmiş sinsice bekleyen? Bazı insanlara göre eğlence ve neşe demektir yaz bazılarına göreyse sadece yazın hatırlanan klişe bir hikayenin miskin hüznü. 
Not:: Yani Summertime Sadness halt etmiş yanında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder