27 Ağustos 2014 Çarşamba

Alice Human Sacrifice/Hitobashira Alice

 Yıllardır çevirmek istediğim bir şarkı, pek çok farklı versiyonu var ama ben klasik versiyonunu çevirmek istedim. Buyurunuz... Not: "O kadar şeyi çevirdin de başlığı çeviremedin mi?" derseniz, hayır çeviremedim. ("İnsan Kurbanı Alice" hiç güzel gelmiyor kulağa.)
ALICE HUMAN SACRIFICE

Bir zamanlar küçük bir rüya varmış
Kimse onu kimin hayal ettiğini bilmezmiş
Gerçekten çok küçük bir hayalmiş
Böylece küçük hayal kendi kendine demiş ki:
“Kaybolmak istemiyorum…
Nasıl insanların beni hayal etmesini sağlayabilirim?”
Küçük hayal düşünüp taşınmış
Ve sonunda aklına bir fikir gelmiş
“İnsanların bana gelip
Kendi dünyalarını yaratmalarına izin vereceğim.”

İlk Alice elinde bir bıçakla, dalmış Harikalar Diyarı’na cesurca
Doğradığı sayısız yaratıkla, parlak kırmızı bir yol bırakmış ardında
Bu ormandaki Alice,
Tutuklanmış bir suçlu gibi usulca
Ormanda yarattığı yol olmasa, varlığına dair hiçbir iz kalmamış arkasında

İkinci Alice usulca şarkılar söylemiş Harikalar Diyarı’na
Şakıdığı sayısız notayla, can vermiş çılgın bir dünyaya
Bu Alice bir gülmüş,
Delinin teki tarafından vurulan
Parlak kırmızı bir gül goncası yaratmış herkes tarafından hayran olunan.  

Üçüncü Alice genç bir kızmış, Harikalar Diyarı’nda güzel bir figür
Kandırdığı sayısız insanla, değişik bir diyar yaratmış
 Bu Alice ülkenin kraliçesiymiş,
Çarpık bir hayalin ele geçirdiği
Çürüyen bedeninin korkusuyla, emirler yağdırmış ülkenin zirvesinden

Ormanın içindeki küçük patikanın sonunda, gül ağacının altında çay içerken,
Saraydan gelen davet bir kupa asıydı. 

 Dördüncü Alice ikiz kardeşlerdi, Harikalar Diyarı’na sırf meraktan giren.
 Geçtikleri sayısız kapıyla, hemen yakın bir zamanda gelmişlerdi 
 İnatçı bir kız kardeş ve akıllı bir erkek kardeş 
Onlar gerçek Alice olmaya en çok yaklaşanlardı ama…
Rüyalarından asla uyanamadılar. Sonsuza dek Harikalar Diyarı’nda kayboldular.   
 
Yoyucho'mun katkılarıyla~ u^u <3 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder