8 Ağustos 2014 Cuma

En Sevdiğim Death Note AMV'leri


1 - Thanks For The Memories 
Şarkı animeyle pek alakalı görünmediği için neden ilk sırada olduğunu anlamayabilirsiniz ama kendimce iyi nedenlerim var. Mesela şarkıyı seviyorum. Ayrıca şarkı ile görüntülerin uyumu çok iyi. Ve en iyi nedenime gelirsek... Bana göre Light dünyadan kötülüğü temizlemeyi %10, yeni dünyanın tanrısı olmayı %90 oranında istemektedir. (O %10 da babasından geçen genlerinden.) "Tanrı" olup egosunu tatmin etmek için bulabileceği en iyi bahaneyi bulmuştur. Şüphesiz insanlık ırkında aptallık, zekaya baskın geldiği için kötülük görmüş göt kılları garanti bir kere. Kimse karşı çıkıp "kötü" diyemez, "iyilik için yapıyor" diye lafı ağzına tıkıverirler. Hatta sen kötü olursun. Niye? Çünkü o tecavüzcüleri ve teröristleri yok ediyor, sense ona karşı çıkıyorsun - demek ki sen de onlardansın. Zeka budur işte. Ayriyeten bir de kendine dek bir düşman var karşında. Akıl oyunuydu, zeka savaşıydı derken hiç sıkıcılaştırmıyor işi, hatta seni motive ediyor. Oh kebap! İşte bu yüzden Light L'ye minnettar olmalıdır aslında. Zira mis gibi kendine dek ama bahtsız düşmanı gidip yerine bir cyborg gelince çökmüş, dengesini kaybetmiş, sonunda da perişan halde yenilmiştir. Şimdi çaktınız mı "thanks for the memories"neden anlamlı Death Note için?

2 - Sell Your Soul
İşte bu şarkının adı ile Death Note arasındaki bağlantıyı kurabildiğinize inanıyorum. Light'ın yeni dünyanın tanrısı olmaya karar verme sürecini hatırlıyorsunuzdur. İlk başta sadece 2 kişiyi öldürdüğü için bile çok kötüleşir, dünyadan kötülüğü temizleyebileceği fikri doğar ama ilk başta tereddüt eder, "başarabilecek miyim?" diye düşünür.(Yani bu süreçte kesinlikle ruhu vardır, öldürmenin acı verdiği, hatta başaramayacağını düşündürecek kadar acı verdiği bir ruh.) Sonunda "ruhunu ve canını feda edecek olsa bile" devam etmeye karar verene dek stresten 4 kilo kaybeder. Belki o zamanlar gerçekten dünyadan kötülüğü temizleme niyetindeki saf bir çocuktur. Ama sonunda kötüleri ve hatta masum insanları hiçbir şey hissetmeden yok edebilecek hale gelir. Death Note'un şeytan olduğunu söylersek açıkça kendisini şeytana satmıştır yani. Ayrıca yine güzel bir şarkı ve ona uyumlu video.
3 -  Hero
Light'ı kesinlikle bir kahraman falan olarak görmekten çok uzak olduğumu bildiğiniz için Light üzerine olan "Hero" adlı bu AMV'nin bu listede olmasına şaşırmış olabilirsiniz. Ama kendimi Misa'nın yerine koyuyorum da her ne kadar o kaltaktan tiksinsem de en azından başta belki bende Kira hayranı olabilirdim. Sonuçta farklı bir şekilde de olsa yine de benim hayatımı kurtaran L'ye Misa'nın Light'a duyduğundan daha büyük bir hayranlık ve/ya da obsesyon duyuyorum. Eğer hayatımı kurtaran Light olsa neden ona aynı şekilde hayran olmayayım? Tabii ben de gerizekalı olsam bile Misa kadar değilim, onu Misa kadar iyi tanıdıktan sonra tiksinir, L ile tanışınca ise Light Might kalmazdı aklımda. (L bir Alice mıknatısıdır sevgili okuyucularım.) Hatta ikiyüzlülüğün ve dönekliğin alasını yaparak taraf değiştirip L'nin tarafına geçerdim. (Hapse gidecek olsam bile evet çünkü o L LAN!!!)  Ama Light'ın onu tanımayan biri tarafından kahraman görülmesini anlarım diyorum.

4 - I Hate Everything Abaout You 
Çünkü onlar frienemy kavramının dibine vurmuş zavallılar ve biraz LxLight'a girmek gerekirse bundan daha uygun bir şarkı olmaz bir couple olan onlar için.
5 - Shut Up And Sleep With Me
Kusura bakmayın ama buna BAYILIYORUM!!! XDDD O kadar feels dalgasından sonra biraz gülmek iyi olur dediydim de... Demeye miydim acep?  
Kusura bakmayın, bu kadar yazdım çünkü Death Note AMV'lerinin birçoğunu beğenmiyorum, ancak sevdiğim diğer bazıları şunlar: Animal I Have Become, Monster, You Know My Name, Dissappointment, In The End. AIHB ve Monster adlarından belli zaten: Onlar da Sell Your Soul gibi temiz ruhlu ve iyilik isteyen Light'ın acımasız ve gözünü kırpmadan adam öldüren bir Tanrı çakması yaratığa dönüşmesini anlatıyor. Dissappointment ise duygusal. In the End ise hem L'in hem de Light'ın sonlarına uyuyor. Ve You Know My Name... O AMV'yi daha izlemeden sırf adı için bile sevmiştim. xDDD
Bir sürü yazı fikri olan ama tembelliğinden hiçbirini yazamayan ben Death Note hayranlığım depreşince bunu yazdım işte... (Ki bu aralar biraz fazla depreşik bu hayranlık, onu da belirteyim, hani başka DN yazısı gelirse şaşırmayın. *ıslık çalarken kaçar.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder