7 Aralık 2014 Pazar

Dağı Delemem Ki

Annem: Matematikten 20 almışsın, hani sınavın iyi geçmişti?
Ben: ...
Annem: Özel öğretmen çağırıyorum, daha fazla ders alacaksın. Dershaneye de başlasan iyi olacak. Haftaya da gelip okulunla konuşaca-
Ben: İşe yaramaz.
Annem: Ne demek işe yaramaz?
Ben: Zaten konuyu anlıyorum ve her şeyi çözebiliyorum, kimsenin bana yapabileceği bir yardım yok bu yüzden.
Annem: O zaman neden sınavdan 20 alıyorsun?
Ben: Bilmiyorum.
Annem: Ne demek kızım, öyle şey mi olur?
Ben: Oluyor.
Annem: NE DEMEK OLUYOR, NE YAPMAYI DÜŞÜNÜYORSUN PEKİ BU NOTLARLA? NASIL ÜNİVERSİTE SINAVINA GİRECEKSİN? ONU GEÇ, SINIFTA KALMAYI MI PLANLIYORSUN!?
Ben: ...
Bilmiyorum. Aklım bu başarısızlığı algılamıyor. Çalışıyorum, durmadan çalışıyorum, çok fazla çalışıyorum. Eğer bu çalışmalarımdan bir sonuç alamasam basitçe aptalım derim ve en azından her şey bir çözüme ulaşmış olur. Ama sınava dek gayet iyi çözüm alıyormuşum gibi görünüyor. Sınıfta tüm işlemleri ben çözüyorum, herkes bana soruyor, kitaptaki tüm soruları yapabiliyorum. Sınavda da karşıma çıkanlar o çözdüklerim hep  ve ben hep çözdüğüm gibi çözüyorum gene. Bu yüzden de iyi geçti diyorum rahatlıkla ama sonuç kaç? 20. 20. 20.
Öyle bir çaresizliğin içindeyim ki bırakın çözüm yolu bulamamayı, daha problem bile yok ortada. Anlamıyorum hiçbir şey, bıktım sürekli aynı şeyleri yaşamaktan. Durmadan çalışıp her haltı beceriyor, bir kez olsun ailesini gururlandıracak akıllı kız olacağım sanıyorum ama sonunda elimde yaşımdan biraz daha fazla bir notla o aşağıladığım ve zekasını bir taşınkiyle eşit tuttuğum insanların benim yaşımdan ancak fazla notumun dört katını almalarına bakakalıyorum ancak. Ruhumu şeytana mı satmalıyım, bileklerimi jiletlere mi, nefesi mi suya mı yoksa kafamı taşlara mı? Her zaman daha kötüsü olduğunu biliyorum ama öyle bir karanlığın içindeyim ki başka karanlıkları bile göremiyorum.
Not: Benim ellerim ancak böyle yazmak, çizmek gibi saçma sapan şeylere çalışsın zaten. Bir dakika, onlara bile düzgün çalışmıyor ki. Ne akıl var ben de, ne yetenek, ne tip... Solungaçsız bir balığa benziyorum. Gerçekten solungaçsız bir balığım.

2 yorum:

  1. Herkes her şeyi yapabilecek diye bir şey yok ki annen bazı şeyleri anlamıyor ve sana aşırı baskı yapıyor bana kalırsa. Ben de daima o tür derslerden böyle notlar aldım ama hiçbir zaman sınıfta kalmadım. Çünkü öğretmenlerim çabaladığımı görürdü ve zamanı geldiğinde bir şekilde sıyrılır geçerdim. Diğer notların nasıl diyeceğim ama...
    Sürekli tavsiye verdiğim için beni buradan taşla kovalayacağını falan düşünüyorum ama yine de söylemek istiyorum çünkü aynı yollardan ben de geçtim ve söyleyeceklerimin en azından birazının sana faydası dokunursa ne güzel. Sen elinden geleni yapıyorsun ve çalışıyorsun. Bırak ailen seni kurslara yazdırsın, dershanelere göndersin. Çabalamana rağmen bir şeyi başaramadığını gördüklerinde anlayacaklarını düşünüyorum. Sen yeteneksiz falan değilsin. Sadece sabırlı ol Alice-chan *-*

    YanıtlaSil
  2. oha ben de matematikten 20 aldım dljkasldfj 10 puan ismimi yazdığım içinkjhadskj

    YanıtlaSil