2 Aralık 2014 Salı

Holden Caufield

Hatırlıyorum da bir süre önce düşünmüştüm: "Yaşayan pek çok anime karakteri tanıyorum ancak bunca kitap okumuş olmama rağmen aklıma yaşayan hiçbir kitap karakteri gelmiyor." Düşüncelerin dili yoktur, yani onları düzgün cümleler halinde kurmayız, bu yüzden muhtemelen düşünürken "yaşayan karakter" dememişimdir ama bu kelime kalıbı kast ettiğim şeyi açıklıyor. Kast ettiğim şeyi anlamadıysanız üzgünüm ama ben de açıklayamıyorum.  Denediysem de yapamadım. Bu yüzden sayfayı kapatın ya da sadece okumaya devam edin. Nerede kalmıştık? Ha evet, yaşayan karakterler. Kişiliğiyle bende iz bırakan baş karakterler hatırlıyorum ancak hatırladığım tüm bu karakterlerin kişilikleri hikaye için öyle tasarlanmıştı ve hiçbiri yaşamıyordu. Yaşamıyordu işte. Mesela Sirk Müdürü'nün Kızı kitabının baş karakteri Peter. Peter'ın kesinlikle enterasan bir kişiliği vardır ve kendime de benzetirim çünkü esasında derinlikli değildir. Hikaye onun karakterinin öyle olmasını buyurur zaten. Olsa Çavdar Tarlasında Çocuklar, Holden Caulfield için yazılmış - Holden Caulfield, Çavdar Tarlasında Çocuklar için değil. Holden Caulfield kim, bilmiyorum. J.D. Salinger'ın kendisi mi, tanıdığı biri mi, yoksa uydurduğu biri mi? Bilmiyorum. Ama o biri. Ve hepimiz yaşadığımız için (eğer insansak) onun bazı görüşlerini ve duygularını paylaşsak da hiçbirimiz Holden Caulfield değiliz. O, o. Ve biz de biziz işte. Nasıl ki bir başkası biz olamazsa kimse de Holden Caulfield değil. O bir düşünceyi, mesajı, kişiliği temsil etmek için yaratılmış bir karakter değil. Bu yüzden yaşıyor işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder