6 Aralık 2014 Cumartesi

Legend of Korra

İtiraf edeyim, başlarda şu yeni Avatar serisini bende beğenmemiştim. İzlemeye değer tek yanı Korra, Tenzin, Bolin, steampunk ve tabii ki Avatar evreninde geçmesiydi. Ancak ne Avatar kadar eğlenceli ve aynı zamanda da derindi, ne konusunda meymenet vardı, ne işlenişinde... Bolin-Korra-Mako-Asami aşk dörtgeni ise mide bulandırıcıydı. (Mako karakteri hakkında söyleyebileceğim tek şey Bryke'ın hayatının hatası olmasıdır.) Yine de o büyüleyici bükücülük animasyonu ve yeni sosyalist villainiyle biraz da olsa etkilemeyi başarıyordu. 2. sezonu izlemedim (Belki seri bittikten sonra özlemimi bastırmak için bir bakarım.) ama önemli ayrıntıları biliyorum ve gerisinin idare eder seviyesinde sallandığına eminim. 2. sezonu izlemeden 3. sezona başladığımda ise seriyi cidden sevmeye başladım ve bu sevgim bölümler ilerledikçe arttı. Yine de konu bütünsüzlüğü hala göze batıyordu. Ve o son... Korra'nın Zaheer ile olan dövüşü seriyi bambaşka bir noktaya çevirdi bence. Yani 3. sezonun son bölümünün sonunda aynen şöyleydim: "Ne? O.O Hayır... Bu Avatar gibi bir seri için fazla! O_O" Tabii ki Legend of Korra çocukken Avatar'ı izlemiş genç yahut genç yetişkinler için bir seri ve bu yüzden de The Last Airbender'dan çok daha olgun. (Tabii buna rağmen hala HERKESİN desteklediği bir lezbiyen çifti canon yapmıyorlar. Gerçi ne yalan söyleyeyim, Asami'yi Zuzu'nun torunuyla yakıştırıyorum ben hala (Kendisini bir daha görememiş olsak da ne afet herifti be! -Q-), aynı geri zekalı erkek tarafından oynanan iki kadının sonunda birlikte olması fikri çok cazip olsa da. Hele de Korra ve Asami gibi iki birbirinden meteor hatunun... -Q- *nosebleed*) (Evet, durmadan Avatar'dan birilerine fangasm geçiriyorum, farkındayım. -_-") (Yakında Naga'ya falan bile geçirmeye başlayacağım.)
4. sezonda ise Avatar; eski dostların ortaya çıkışı, Avatar'ın psikolojik sorunları, konunun toparlanışı, karakterlere daha bir ısınışımız, onların gelişimleri ve kişilik derinlikleri ile beni zaman zaman kahkalara boğan, zaman zamansa gözümün suyunu sıkan, bazen heyecanlandıran, bazense duygulandıran Avatar oldu işte. ("Nice to see you again, twinkle toes." *INSERT FANGIRL SCREAMS HERE*)
Bu yüzden ilk sezona bakıp da Legend of Korra'ya burun çevirenlere tavsiyem, en geç 3. sezondan başlamaları. Temel olarak karakterleri biliyorsanız, muhakkak anlıyorsunuz. Zaten The Last Airbender'ı adam akıllı sevmeye de sonradan başlamıştık di mi? (Ah Toph, gelmiş geçmiş en harika karaktersin sahiden. Ama Zuko'yla birlikte. Zuzu is love, Zuzu is life.) "Avatar" anime mi, çizgi film mi olduğu asla anlaşılmayacak ancak daima gelmiş geçmiş en harika hayal ürünlerinin arasında yerini koruyacaktır ve Legend of Korra bunu birazcık bile tehdit etmiyor.
Tıpkı serideki gibi gerçekte de Korra'nın en kötü Avatar olduğunu düşünenler var. Ancak ben Aang ile Korra'yı kıyaslamayı doğru bulmuyorum. Çünkü Aang yetiştiriliş tarzı nedeniyle ve karakteren çok daha kontrollü ve bilgeydi ancak Korra'nın yüzleştikleriyle yüzleşmedi. Ve de Korra her ne kadar Aang'i içinde barındırsa da o değil. Ama bu onun ne kadar güçlü olduğunu değiştirmiyor. Herkes gibi Avatar'ların da bir kırılma noktası vardır: Aang'in Ateş Ulusu Lorduyla kapışmasından önce nasıl da keçileri kaçırdığını hatırlayın. (Koora'nın keçileri kaçırışının aksine Aang'in keçileri kaçırışına kendimi kaybedesiceye gülmüştüm elbette.) Ama Korra'nın bunların üstesinden gelebileceğine inanıyorum ben.
Bir kere iki Avatar serisinden çıkarılması gereken çok önemli bir ders var. İyilik ve kötülük her yerdedir. Çeşitli amaçlar için kullanılabilir ve bu amaçlarla dünya değiştirilebilir. Ama hiçbir şey gerçekten sona ermez. Büyür, gelişir, değişir. Daire hep devam eder. Bunu en iyi açıklayan şey ise şu muhteşem 9gag postu oluyor. Yani Korra'ya bir şans verin, seveceksiniz. Ve ben bu muhteşem serinin en iyi şekilde sonlanacağını düşünüyorum. Şey, gerçekten sonlanmayacak tabii...   Daha demin hiçbir şeyin sona ermeyeceğini söyledik değil mi?
Not: İşte Legend of Korra'yı sevmek için daha başka nedenler:
Badass kadın Avatar.

Bu süper tatlı ve ultra yakışıklı olmasının yanı sıra bir de hayvan sever koca bebek.
 
...Gerçekten bir neden söylememe gerek var mı..? 
Eğer hala fikrini değiştirmediysen aseksüel olduğunun garantisini veririm. 

Tamam, daha fazla sapıklaşmadan, çenemi hemen kapatıyorum...

TENZIN. BİLGE HAVA BÜKÜCÜ. ALTTAKİYLE AYNI ADAM.

50 YAŞINDA FALAN OLMASI UMURUMDA DEĞİL!!!

OLGUN MEELO.

LIN BEI FONG. 
 
HIPSTER BEI FONG. 
 
BEI FONG OLMAK İÇİN FAZLA ŞEKER BEI FONG. 
 
ORJINAL BEI FONG. 
 
 Ve tıpkı oldukları gibi kalan diğerleri.

 (EVET, ZUKO'NUN RESMİNİ BİLEREK BÜYÜK KOYDUM, ÇÜNKÜ O ZUKO VE ZUKO DAİMA BUNU HAK EDER!!! ATEŞ BÜKÜCÜ SEKSİ BEBEĞİME BAKAR MISINIZ!? YÜZÜNDEKİ İFADE HALA BENİM KÜÇÜK BEBEĞİMİN İFADESİ!!! >333< *fangirllüğün dibine vurmak*)
Zuko'muzdan daha azı beklenemezdi zaten. Ama sadece birkaç kez çıkacak birini bu kadar şey... Yapmak da acımasızlık değil mi düpedüz? Yani... ÇOK FAZLA YAKIŞIKLI, RESMEN HAKSIZLIK BU!!!


 
Varrick + Bolin = 1/4 Sokka

KISA SAÇLI KORRA.
Ama hala daha sevmezsen gene hak veririm. Sonuçta şu da bu seride...

ASAMI'YI AĞLATAN ADAM. PİSLİK YANARAK GEBERMELİ.

Bu serideki tüm villainlerin yaptığı tüm kötülüklerden çok daha berbat.
.
.
.
Umarım fangirllüklerimle hepinizi tiksindirmemişimdir. Legend of Korra güzel. Bakmayın siz bana. Siyasi görüşleri temsil eden kötüler, ruhani dünyanın gerçek dünyayla birleşimi, steampunk falan. Cidden güzel yani. Her şeyden ötesi... BU, AVATAR!!!
Not: Yazıyı güzel bitirip ağzına sıçtım de mi? 

8 yorum:

  1. Yazı güzel olmuşta, Korra son zamanlarda biraz düzelmesine rağmen yinede Avatar Ruhunu bize aktarabilen bir dizi değil.

    Ortalıkta ruhlar daha fazla geziniyor olmasına rağmen Korranın duygusal ve psikolojik hallerini izliyoruz genelde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Avatar ruhunun bize aktarılamamasının sebebi, modernlik, çizimler ve Mako. Yani tabii ki zamanın ilerlemesi çok mantıklı ama insanı şaşırtmıyor değil. Sonra, çizimler Marvel'ı andırıyor bence. (Avatar'ın çizimleri daha animemsiydi.) Ve Mako... Mako, Kesinlikle HİÇ Avatar ruhuna uygun bir karakter değil. Aşk dörtgeninin merkezi olan havalı ama daha fazlası olmayan çocuk... Ugh. -_-"
      Korra'nın psikolojik sorunlarını biraz fazla uzattılar, o konuda herkese hak veriyorum. Gene de eminim Korra bunların üstesinden geldikten sonra her şey harika olacaktır. Gene de Avatar kadar harika olmayacaktır çünkü şimdiden saçmaladıkları çok yer oldu, kabul. (En başta hava bükücülük yeteneklerini yeni kazanmış Zaheer'in 50 yıllık hava bükücü ustası Tenzin'i alt edişi.)

      Sil
  2. Gerçek olsaydı ne olurdu be?Nolurdu gerçek olaydı T_T Eline sağlık çok güzel yazmışsın, özellikle Zuko ile ilgili olan kısımlara tamamiyle katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nonbender olmaya bile razıydık be yeter ki Zuko, Aang, Toph, Katara gibi herifler olsun!

      Sil
  3. Fangirl bölümlerinde gülmekten öldüm çünkü o duyguyu içimde hissediyorum ben de :D *ZUKO BEBEĞİM*
    Yazın çok güzel olmuş açıkçası ben de konu bütünlüğü olmamasından rahatsızım ama normalde bir serinin 2.si yapılınca genelde batırıyorlar Korra 2. bir seri olmasına rağmen iyi toparlamış götürüyor. Bu arada son çıkan bölümde Bolin, Toph'a eşini sordu o zaman yerimden hızlıca kalkıp 'evet beklediğim soru buydu' dedim :D İnşallah serinin devamında Zuko'nun annesine ne olduğuyla ilgili de soruların cevaplarını da alırız :D

    YanıtlaSil
  4. ZUKO IS OUR BABY.
    Öncelikle teşekkür ederim. ^^ (Yazıyı beğenen diğerlerine de çünkü şahsen fazlasıyla saçmaladım. xD) Korra konusunda ÇOK haklısın: Yani Avatar'a kıyasla HİÇBİR ŞEY yeterince iyi sayılmaz ve devam serileri hep batırır zaten. Bunlar göz önüne alındığında son sezonuyla Korra harika bir devam serisi olmuş oluyor.
    Toph'un eşini SONUNDA öğrendik (Başından beri en çok merak ettiğimiz şeydi ve şahsen 1. sezona sırf bunun için katlandım, eh, diğerleri de var tabii ama Kataang'i zaten biliyorduk.) ve şahsen pek tatmin edici bir yanıt değildi (Ben zaten kendi kızlarına sarılmayan Toph'un nasıl biriyle birlikte olabildiğini anlamıyorum) ama en azından sonunda merakımız giderildi ve sırada bir diğer en çok merak edilen soru var senin de parmak bastığın soru var. *-* Belki duymuşsundur, Avatar'ın Japonların çıkardığı bir çizgi romanı var, çizgi roman tam da o konu hakkında ve LOK bittikten sonra çekilecek diye bir şeyler duydum ve umarım doğrudur çünkü Avatar'sız hayata dönmek istemiyorum!!! TTATT

    YanıtlaSil
  5. Legend of Korra'yı ilk sezonu bitirip ikinci sezonu şöyle bir göz gezdirme amaçlı indirdikten sonra bilgisayarın geri dönüşüm kutusundan hallice dosyalarından birinde unuttuğum günden beri izlemiyorum ve az sonra söyleyeceklerime tek dayanağım Tumblr'ın pek muhterem spoiler etiketlemeyen zatları ama: Asami.Sen.Nasıl.Bir.Hayal.Gücünün.Ürünüsün.Öyle.
    (TLA'nın Zuko'su=TLK'nın Asami'si evet buna inanıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN DE İNANIYORUM HEM DE TÜM KALBİMLE. ÇÜNKÜ... ASAMI!!!

      Sil