6 Ocak 2015 Salı

Aseksüelite (Uyarı: +18 - yazan kişi henüz o yaşa ulaşamamış olsa da...)

Cinsel kimlikler hakkında o kadar çok tanım var ki tanımsız olmanız imkansız gibi bir şey. Ancak ben hala kendini tanımlamayı reddedenlerdenim. Kendime ne straight dedim, ne biseksüel, ne gay. Hangisi olduğuma dair hiçbir fikrim yok ama pek de önemsemiyorum açıkçası. Ayrıca cinsel kimliğimi belirleyebilmek için yaşım küçük ve dolayısıyla cinsel deneyimim yetersiz. Ancak bundan 2 yıl öncesine dek kendimi "aseksüel" addetmiştim. Şimdi düşündüğümde bana utanç veren platonik aşk deneyimlerim, hayır, "deneylerim" (Çünkü siz de bir yaşta "ay aşık olayım bari" diyor ve birini belirleyip aşıkmış gibi yapmış, sonradansa bundan pişmanlık duymuştunuz, inkar etmeye kalkmayın sakın - istisnalar kaideyi bozmaz.) olmuştu ama her seferinde sonunda kendime "Ben bu kişiyle gerçekten öpüşmek istiyor muyum yoksa o filmdeki çifte mi özendim?" diye sorduğumda, o filmdeki çiftin yalan aşkına özendiğim için kendime hoşlanacak bir dingil seçtiğimi keşfediyordum. Ama kendimi sırf bu yüzden aseksüel addetmedim. Aynı zamanda insanların cinsel hareketleri beni iğrendiriyordu. Yani öpüşen birilerini gördüğümde midem bulanıyordu. Nedeni muhtemelen çok sevdiğim birinin önümde devamlı öpüşmesiydi. Onu o şekilde sevmiyordum ya da aynen o şekilde seviyordum, pek fark etmez, sadece bir başkasıyla benimle paylaşmadığı bir şeyi (cinselliği) paylaşması beni sinir ediyordu ve ben de resmen suçu cinselliğe attım. Yani, belki de gerçekten midemi bulandırmıyordu bile, sadece ben suçu ona attığım için kendimi ondan nefret etmeye şartlamıştım. 12 yaşında falandım...  Sonra aradan 2 yıl geçti ve ben aşık oldum.
Aşkın aseksüellik gibi cinsel tercihlerle hiçbir ilgisi olmadığını bilecek kadar büyümüştüm ve cinsellik nefretim de uçmuştu. Millettin yaptığını iğrenerek izlediğim şeyleri (Öpüşmekten filan bahsediyorum.) yapıyordum ve hiç de mide bulandırıcı filan değildi. Ama aseksüel olmadığıma kesinkes karar vermemi sağlayan olay bir animeden görüp mastürbasyon yapmayı denememdi.
Pek çok kişinin bu konu hakkında suçluluk ve utanç hissettiğini biliyorum ancak ben birazcık bile hissetmedim ve bunu açıklarken de hissetmiyorum. Neden bilmiyorum... Bunu o ayıp şeylerden biri olarak göremedim hiç. Daha önce kızların mastürbasyon yapabildiğinden haberim yoktu ama öğrendiğim de hiç şaşırmamıştım. Bu olaydan sonra bir yerde çocukken bile farkında olmadan mastürbasyon yaptığını okudum. Yani o güne kızların da mastürbasyon yapabildiklerini hiç duymamış olmama rağmen buna şaşırmamamın nedeni ben bilmesem de bedenimin bilmesiydi belki de. Kirli ya da sapık hissetmedim, daha çok kendimde gizli bir yön keşfetmiş, hatta gizli bir süper gücümü açığa çıkarmış gibi hissettim sadece. (Utanç, bence tamamen diğerlerinin ne düşündüklerini hesaba katmamızla alakalı bir şey. Ama ben utanç duymuyorum çünkü bu tamamen ve sadece beni alakadar ediyor. Bunu okuyan birçok kişinin beni sapık adettiğini tahmin ediyorum. Tersini düşünenlerinse çoğu erkek, (Kendileri genellikle bunu açıkça yaptıklarından ötürü.) kalanıysa feministtir.) Bu konuda hissettiğim bir diğer şeyse rahatlıktı. Sadece fiziksel rahatlık değil, aynı zamanda zihinsel de bir rahatlık. Çünkü aseksküel olmadığımı biliyordum artık.
...Ama şu şey kafamı bir hayli karıştırdı:
 
Bana göre aseksüellik cinsel ilgi duymamak. Ancak "what is asexsuality?" sitesinin aseksüellik rehberi farklı diyor. Aseksüellik ne yaptığın değil, ne hissettiğinle alakalıdır diyor. İşin içine romantik hisleri de katmışlar. Bana göre de aşk ve cinsellik ayrılmaz ancak yine de bu benim kafamı karıştırdı... Bir dakika. Bana ne?  Neysen nesin, o kadar. Kimi sevip kiminle ilgilendiğime isteyen istediği ismi taksın.

20 yorum:

  1. ay resmen açtığın parentezde kayboldum. hem erkek hem feministim o yüzden senin hemen tahmin ettiğin gibi ayıplamadım seni. :D ben herkes yapıyordur diye biliyordum masturbasyonu ya kızlar yapmıyor mu ki. erkek olupta yapmayan yoktur büyük ihtimal. allah için bu yazıyı da diğer bir kaç yazın gibi silmeye kalkarsan cevabımı farklı mecralardan istiyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır ergenliğin dibine vurup da yazmadığım tek yazı bu, o yüzden silmem, merak etme. :D Ben de bahsi açıldığında "Ewwwww!!! O_O" diye tepki veren tüm o kızların eve gidip gizlice eli eteğe attıklarını tahmin ediyorum ancak emin değilim tabii. Bazı erkekler bunu bangır bangır bile duyursa kızlar adam öldürmüş gibi davranıyor. Feminizm açısından bakarsak başka türlüsü de beklenemez tabii kadının insandan sayılmadığı yerlerde...

      Sil
    2. bir insan kendi kendine dokunmaktan neden ''eww'' diye bahseder anlamam. hayır kendinden iğrenmiyorsan olayda iğrenilecek bir durumda yok aslında.

      Sil
    3. EN İYİ NOKTAYA PARMAK BASTIN. KESİNLİKLE. ÖNEMLİ BİRİ OLSAM SANA EN İYİ KAPAK ÖDÜLÜ VERİRDİM. VERDİM FARZ ET.

      Sil
  2. romantizmi ve seksi ayırmanı anlayamadım. benim bildiğim aseksüeller, aşık olabiliyor fakat "aroused" olmuyorlar. hani, gereken hormonlar harekete geçmiyor. bayanlar ıslanmıyor -vajinismusu kastetmiyorum- erkekler de don't have boners - aseksüelliği hep yabancı sitelerden okuduğum için şu anda bu kavramları türkçeleştiremiyorum. yani çok genelleme yapma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte benim ayrımım da bu yöndeydi. Duygusal hislerle romantik tercihleri aynı kefeye koymuyordum. Dolayısıyla aseksüelliği de romantik hisler besleyebilen ama boner (Ben de bu tür şeyleri tek m rated fanficlerden biliyorum.) geçirmeyen diye şey ettiydim. Site tam tersini söylüyor.

      Sil
  3. Benim bildiğim ise aseksüeller seks ya da herhangi bir cinsel aktiviteden zevk alabiliyor, sadece insanlara karşı cinsel duygular beslemiyorlar. (Tabi cinsel duygulardan kastım romantizm değil, sırf cinsellik.) Yani aseksüel bir insan fantezi de kurabilir, masturbasyon da yapabilir, seks de. Sadece bir insanı o açıdan arzulamaz. Yani mesela... heteroseksüel bir kadın kadınları arzulamaz tabi ama mantıken bir kadın da bu kadına fiziksel açıdan aynı zevkleri yaşatabilir. Aynı şekilde mesela bir aseksüel, partnerini o açıdan arzulamaz ya da cazibeli bulmaz ama onunla ilişkiye girmekten hoşlanabilir -gerek cinsel organlarının hissiz veya işlevsiz olmamasından dolayı, gerek partneriyle ilişkiye girdiğinde duygusal bir bağ hissettiğinden dolayı. Yani en azından ben böyle düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah şimdi anladım! Gerçekten kafam karışmıştı ama çok iyi açıkladın, çok teşekkür ederim. ^^

      Sil
  4. Cok cesaretlisin tebrik ederim. Yani senin yaşındaki bir kız asla böyle şey yazmazdı. Ancak her kes masturbasyon yapabilir ve büyük ihtimal yapıyor utanılacak bir şey yok bence de. Ayıplanacak bir şey degil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii bunu gerçekte söyleyebilir miydim, orası belirsiz. Aslında konu (yani mastürbasyon ve mastürbasyon yapmanın ne kadar iğrenç olduğu konusu) açıldığında söyleyesim geliyor ve kendimde o cesareti de bulabiliyorum, beni durduran tek şey bu kişilerin hakkımda kapılacakları yanlış ön yargılar, ne kadar açıklasam da kafalarına yerleşmiş bir kere... Yani tüm bunları dayanarak söylediğim ne pek bir bilgim ne de pek bir deneyimim var ama şu anda gerçekten utanç denen şeyin sadece diğer insanların ne düşündüğüne bağlı olduğunu düşünüyorum ben dediğim gibi.

      Sil
  5. Otaku blogger bulmak kadar güzeli yok :D Merabayın ben Exodyaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KATILIYORUM!!! ^^D Ve merhaba, Alice des! ^^ *otaku bulunca anında şımarmak*

      Sil
  6. Cisgender nedir, hep merak etmişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinsiyetiyle uyumlu olan kişi. Erkeksin ve erkek olmaktan mutlu musun? O zaman cisgendersin.

      Sil
  7. Peki demiseksuel?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birisiyle derin duygusal bağları olmadıkça cinsel ilgi hissetmeyen bireylere verilen isim.

      Sil
    2. Heh işte ondan ama cinsiyetle bağlantısını bilmiyorum. O.O

      Sil
    3. Sanırım cinsiyetle bir bağlantısı yok zaten. "Demi homoseksüel", "demi heteroseksüel" vs. şeklinde kullanılıyor.

      Sil
    4. Sanırım öyle, zaten millete artık tek bir isim de yetmiyor. "Cisgender biromantik homoseksüel" gibi şeyler yürümekte aramızda.

      Sil
  8. Bu psikolojik şeyler çok sinir edici olabiliyor. (sana olan benzerliğimin şüphe edici olduğu kadar--tamam insanlar benzer dedim amaaaaa ben sende beni buluyorum :d) |

    YanıtlaSil