18 Ocak 2015 Pazar

İki harika şey hakkındaki mim. (Kitaplar ve Kış)

Mimlenmişim, her zamanki gibi yine Lazy Otter tarafından ve kendisine teşekkürlerimi sunuyorum. Aslında bilgisayarım cozuttuğu için uzunca bir süre yanıtlayamayacaktım ancak bir süreliğine daha beni bırakmamaya karar vermiş görününce fırsatı kaçırmayayım dedim. Here we go~
1 - Kışın okumalık favori kitabın var mı?  
Aslında kitaplar bariz şekilde "yaz kitapları ve diğerleri" olmak üzere ikiye ayrılır, kış kitapları diye bir sınıflandırma duymadım ve duyumsamadım hiç. Ancak Lazy Otter'ın da örnek gösterdiği Çavdar Tarlasında Çocuklar'ın soğuk bir esintisi var. (Halbuki adını ilk duyduğumda yaz kitabı sanmıştım onu.)
2 - Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?
Küçük Prens - ilk aklıma gelen ve gerçek bir yıldız.
3 - Kapağı mavi olan bir kitap?
Şu an kitaplarım tam üstümdeki rafta durduğundan başımı kaldırınca gördüğüm ilk mavi kitabı söylüyorum: Cim Düğme ve Vahşi 13'ler. Çizgi filmi de vardı bunun, hatırlarsınız belki? Ben çok severdim. Büyüyüp kitaplarını da bulunca, hele de bir başka çok sevdiğim çizgi film olan Wunchspunchs'ın (Nam-ı diğer Büyücüler - eğer bunu okurken jenerik müziği "büyücüler, büyücüleeer~" diye aklınızda çalmaya başladıysa sizi kocama kucakladığımı bilin.) kitaplarının yazarıyla aynı yazar tarafından yazıldığını öğrenince havalara uçmuştum hele. (O kadar eski çizgi filmler ki doğru düzgün resimleri bile yok.)
 
4 - Kış tatili için mükemmel kurgusal dünya? 
Gayet açık bir şekilde, Harry Potter veya Yüzüklerin Efendisi gibi fantastik serilerin dünyaları çünkü kitapları okurken nerede olursanız olun kendinizi şöminenin başındaki kocaman koltuğa kurulmuş yanı başınızdaki pencerenin ardında lapa lapa kar yağarken sıcak bir şeyler içiyormuş gibi hissediyorsunuz. 
5 - Birlikte kış tatilini geçirebileceğin bir kitap karakteri?
HOLDEN. CAULFIELD. Saçma, kibirli, karanlık dünya görüşlerimizle birbirimize tatili mahvetmeye bayılırdık
6 - Bu sene listende olan bir kitap? 
Ben pek kitap listesi yapmam ve şu anda aklıma okumak istediğim bir kitap da gelmedi. 
7 - Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin?  
Tamam, Yoyucho'ma söz verdim, kilo falan vermeyeceğim ama şu göbekle yemekten bahsetmeye bile utanıyorum. Aklıma da film gelmedi. Niye moralimi bozuyorsunuz ki? Şaka şaka. Mim için teşekkürler.  

3 yorum:

  1. Önemli değil. Gerçekten çavdar tarlasında çocukların var öyle bir hissi. :D

    YanıtlaSil
  2. çavdar tarlasında çocukları gerrrrrçekten beğenmemiştim

    YanıtlaSil