18 Ocak 2015 Pazar

LÜTFEN BUNU YAPMAYIN!!!

Şimdi gerçekten iğrenç bir şeyden bahsedeceğim, eminim okurken sizin de yüzünüz ekşiyecektir. Eğer ekşimiyorsa ve hatta siz de yapıyorsanız, gayet açık ve net söylüyorum: BİR SİKTİRİN GİDİN!!! Çünkü gerçekten dünyanın en iğrenç şeylerinden biri olabilir: Fantastik film ya da aksiyon filmi izlerken "Bu sahne fizik kurallarına bile aykırı bir kere" gibi laflar etmek. Yani biri bir Yüzüklerin Efendisi ya da ne bileyim Marvel filminde böyle bir şey dediğinde başımı çevirip ona şöyle bir bakmak istiyorum. Lazer ışını saçan gözlerle. Tavuk gibi kızarana dek. Ardından da "Fizik kuralların şimdi nerede?" diyerek kahkahalar eşliğinde patlamış mısırımı yemeye devam etmek... Çünkü gerçekten. *spoiler* YANİ ORADA THORIN MEŞEKALKAN ÖLÜYORKEN SEN NASIL ÖLÜM ŞEKLİNİN FİZİKSEL AÇIDAN MANTIĞINI FALAN SORGULARSIN!?!?!? *spoiler* Bir yerlerde "gerçekçi şeyleri severim" demiş olabilirim ama mutlaka asıl kast ettiğimin fantastiğin içindeki gerçekçiliği severim olduğunu belirtmişimdir. Fiziksel miziksel bağlamaz beni - aslında gerçekçi derken kast ettiğim de daha çok bana duyguyu verebilmesi sanırım. Ve bu tür detaylara takılan insanları gerçekten anlamıyorum ve ilişkilerimiz genelde pek kısa süreli oluyor. Zira aramızda boyut farkı olduğu ortada.

10 yorum:

  1. ne oldu yine böyle sinirlendin, atarlı ergen

    YanıtlaSil
  2. AY EVET Bİ GİDİN LİTFİN.
    asfsdf nefret ediyorum böyle insanlardan. O zaman sen doğru düzgün anime de izleyemezsin. Aaa şunun zıplayışı fizik kurallarına aykırı, aa bunun saldırışı fizik kurallarına aykırı oo bunun memeleri fizik kurallarına aykırı...
    Kendini akışına bırakıcaksın arkadaşım. Anlamıyorsun.
    Böyle hoş bir konuyu dile getirdiğin için yürekten teşekkürler Alice-chan UvU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ooo bunun memeleri fizik kurallarına aykırı." kısmında ciddi anlamda bayağ bir güldüm, sağol Shuu-chan. xDDD

      Sil
  3. Hhahah Fantastik filmlerde gerçeklik arayan zihniyete tüküreyim.
    Ulan madem büyülere inanıyon adamın salaklığına niye inanmıyon değil mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu öyle kabulleneceksin kardeşim, güzelliği orada bir kere.

      Sil
  4. Sevdiğim film ya da sahnelerde mantık hataları bulan insanlara her şeyin içine s*çtıkları için gıcık kapmıyorum değil ama asıl o mantık hatalarını kendim bulduğumda daha da üzücü oluyor ve yönetmene/yazara saydırmadan edemiyorum. Madem bu kadar güzel bir eser koydun ortaya, orasını da mantıklı yapaydın. Mantık hatasını bulmamız bizim suçumuz mu?
    Not: O sahne üzücüydü üzücü olmasına ama ne yalan söyleyeyim, sahne boyunca fizik kurallarına aykırı olup olmadığını ben de bayağı düşündüm. Kendime hakim olamıyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bu davranışın da sınırları var aslında. Sahne gelir, herkese "yuh artık!!!" dedirtir. Ama ne bileyim, mesela bir Marvel filmindeki dövüş sahnesinde "onca kurşundan kaçması çok mantıksız" demek bana ASIL mantıksız gelen şey çünkü... Nasıl açıklayacağımı bile bilemiyorum. Yani sahne fiziken ya da aklen mantıklı olsa o film Marvel filmi olmaz. Bize o kadar tat veren oradaki fiziken ya da aklen mantıksızlık zaten. O olmazsa sende keyif almazsın ki. Tamam, senin de yaratılışın öyle, inan anlıyorum ama kendine de bize de yapma etme be. Arkana yaslanıp kurgusal gerçekliğin aklı aşan gerçeklerinin tadını çıkar derim ben!

      Sil
  5. Aslında o sahne gerçekten fizik kurallarına aykırıydı. Yani, hangi mantık, fizik ne dersen de kanunu kitapta hissedilmeyen bir ölümün, şu güne dek asla ve asla esasındaki halinden daha iyi olamamış, en fazla onun seviyesine yaklaşmayı denemiş sinema uyarlamalarından birinde kitabından daha iyi anlatılmasını ("delip geçmek", "yaralamak", "bir an hayattaki tek derdinin thorin'in ölümü olması" tabirlerinden birini kullanmak daha uygun) açıklayabilir? Veya filmin tamamına Bilbo-Thorin ilişkisini yayıp olayı "Onlar sadece arkadaştı"ya bağlamak? Tumblr fandomlarının bu çifti mahvetmesi? Filmin sonunda bile sağdan soldan Thorin fırlayacak diye beklemek? Bunları hangi fizik kanununa uydurabiliriz bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Aslında ben tüm Yüzüklerin Efendisi filmlerinin en başarılı uyarlamalardan olduğunu düşünmüşümdür (Harry Potter'ın ilk 3 filmi dışındaki tüm filmlerinden kat be kat başarılıdır en azından.) ancak Hobbit, tabiri-caizse fillerlarından kötü olan birkaç tanesi dışında, en iyi film uyarlamalarından biriydi. Peter Jackson'a asla laf ettirmem. Hobbit zaten masal olduğundan daha masalsı bir kitaptı ama Peter Jackson filmiyle hikayeyi ve karakterleri içimize iyice işledi. Ve ship meselesi hakkında bir şeyler söylemek isterim. Peter Jackson berbat bir shipper. Muhtemelen tüm gününü tumblr'da "Bagginshield" ya da "Gandalf x Galadriel" taglerinde geçirmiyorsa ben de Death Note'dan nefret ediyorum. Yani filmin birçok yerinde "Lütfen tumblr'da bu sahneyi ... x ... tagiyle görmeyeyim lütfen lütfen lütfen yani bu sahnenin gaylikle hiçbir ilgisi yok lütfen..." dediğimi bir ben bilirim bir yukarıda- *bir daha asla Gandalf'ın canı sıkılınca ortalığı birbirine katıp macera çıkarma hikayelerini izleyemeyeceği için ağlamaya başlar*

    YanıtlaSil