22 Şubat 2015 Pazar

I won't betray you!

Bu animeyi 10'dan fazla anime izlemiş kimseye önermeyeceğim. (10 veya daha az sayıda izlemiş olanlar isterse izleyebilir, onlar daha yeni, yenilere bir şey olmaz.) Erirsiniz. Çünkü var olan tüm anime klişelerini bünyesinde toplamış animeyi buldum: Uragiri wa Boku no Namae o Shitte Iru. Göründüğümün aksine o kadar fazla anime izlemiş biri değilim. (Yani 100'ü bulduğunu bile sanmam. Bir ara My Anime List sitesinde izlediğim tüm animeleri listelemeye çalışmıştım ama sıkıldım. Tabii ek bölümleri, yeni sezonlarını, filmlerini falan saymıyorum. Belirttim çünkü bunu gerçekten yapanlar var.) Ama bu anime gerçekten o kadar klişe ki, 100'ü geçmeyen anime deneyimlerimle ben bile, hangi sahnede ne olacağını ve karakterlerin ne yapacaklarını ne söyleyeceklerini TAM TAMINA kestirebiliyorum. (Animeyi resmen şöyle izliyorum: "Şimdi gitmeye çalışacak. Yuki onu durduracak. "Urusai!" diye bağıracak. Ahanda demedim mi!? ZESS!!! *Q* O da gökyüzüne bakacak. Dolunay manzarası." Ve inanın hepsi tutuyor.)  Her şey o kadar klişe yani... 2010 yapımı olmasa tüm o anime klişelerini doğuran seri olduğunu söyleyecektim! Ama birçok kişi "klişe" lafını hemen kötü bir şey olarak algılasa da benim için öyle değil. Bazı klişelerin klişe olma nedeni, vazgeçilmez güzellikte olmalarıdır. Eh, bu animede kullanılanlar da benim sevdiğim klişeler olduklarından, bu klişeler muhteşem bir animasyon, muhteşem ses aktörleri ve vasat bir konuyla birleşince şahsen animeye bayıldım. (Hem böyle bir şeyler izlemeye ihtiyacım vardı doğrusu. Kuruyan anime damarlarıma tekrardan kan topluyorum biliyorsunuz. Bu tür sıradan anime örnekleri alışma süreci için birebirdir ve bu yüzden newbie'lere de önerilebilir.)
Konuyu kısaca özet geçeyim: Yuki bazı özel güçlere sahip bir yetimdir. Bir gün karşısına kendine Giao Klanı diyen garip insanlar çıkar. Dediklerine göre bu insanlar Duras denen iblislerle savaşan özel kişilerdir ve savaşmak için Yuki'ye de ihtiyaçları vardır. Bu yüzden onu yanlarına çağırırlar. İyi çocuk Yuki de yetimhanedeki çocuklar için kem küm ettikten sonra "Ulan bunca yıl beni yetimhanede bıraktınız, işiniz düşünce mi geliyorsunuz?" demeden kabul eder. Ancak Giao Klanı'nın ona söylemediği bir şeyler var gibi görünmektedir. Neyse ki iyi ama saf Yuki hiçbir şeyin farkında değildir, götünü (Ne yazık ki sadece mecaz anlamda) tamamen seksi koruması Zess'e bırakmıştır. Şimdi karakterleri tanıtmaya geçelim:
Gayliği çok açıl edilmeyen gayler
Yuki:

Klasik kız benzeyen, iyi ama saf baş karakter. Sizin de tahmin edebileceğiniz gibi "Arkadaşlarımı koruyacağım!" ya da "Kimsenin zarar görmesini istemiyorum..." laflarını hiç eksik etmez ağzından. 
Zess/Luka: 

Klasik cool, acılar çekmiş, depresif oğlan 3 bölümde 10 kez "Sana ihanet etmeyeceğim" diyor, başka da bir şey demiyor. Demesine de gerek yok zaten. O ifadesiz yüzüyle bile fangirl kalplerini istila etmeyi başarıyor. 
Ensest İkizler 
Toko & Tsukumo: 

Bunlar da Japonlar'ın ensest merakını besleme ve serinin üzerindeki gaylik havasını dağıtma maksadıyla yaratılmış, enerjik ve neşeli kız ile onun sakin ve sıkıcı ikizi. Serinin en işlevsiz karakterleri.
Gayliği apaçık belli gayler  
HOTsuma: 

 
Adının hakkını dibine dek veren sarışın ve atarlı badass. O da acılar çekmiştir ancak Zess/Luka kadar çekmediği için onun ifadesiz coolluğuna erişememiştir, hala duygusaldır ve bunu her fırsatta gösterir. Adı olsun, görünüşü olsun, güçleri olsun - her şeyiyle yakar.

Shuusuke:
Hotsuma'sız bir resmini bulamayacağınız kadar silik ve muhtemelen uyduracak bir karakter bulamadıkları için silikliğini karakteri olarak yutturdukları bir başka gereksiz kişilik. İkizler kadar gereksiz değil ama, o olmadan Hotsuma'nın ateşini kim söndürür?  
Diğerleri
Takashiro

Serinin ağır abisi: Karizmatik ve güçlü görünüyor ama ardında bir piç yattığı belli.
 Kanata

Daha bunun ne bok olduğunu anlayacak kadar ilerlemedim... Bir iyi gibi, bir kötü gibi. Kötü sanırsam. Edit: Bu yazıyı yazarken izlediğim bölümde anlaşıldı kötü olduğu. Bu sefer tutturamadım ama. İlkin sahneye pelerinli çıkması olayını tutturdum ama tahmin ettiğimin aksine Yuki orada değildi. ("O_O *gözleri büyür* K-KANATE-SAN!? *göz bebekleri titrerken "O benim ağabeyim gibiydi..." cümlesiyle başlayan anılar şeridi gözlerinin önünden dökülür.)
Tachibana

Bu da serinin garip adamı rolünde... Başka bir şey söylemeye gerek var mı?
Ama cidden sevdim bu seriyi. Ben sanırım böyle eski tip ama adam gibi animeleri daha çok seviyorum. Şimdiki animeleri izlemek boyama kitabı boyamak gibi, hep biz hayranlar dolduruyoruz içlerini... Spesifik değilse ne olmuş, muhteşem animasyon ve muhteşem seslendirmelerle birleşmiş favori klişelerim, seksi badassler, kawaii bishounenler, yaoi hintleri, bol fanservice ve... Tüm bu etkenler bir araya gelince ne olursa olsun izletiyor. Hele de beni. 
Not: Yalnız animenin seslendirmeleri gerçekten çok iyi. (Zess'in o "Ore wa omeo wo uragiranai" diyen sesiyle uyanabilirim her sabah.) Yani bir anime bana kalkıp da ses aktörlerine baktırıyorsa (Ki umurumda olmazlar. Ben sesleri karakterlerle bağdaştırıyorum, arkalarındaki insanı öğrenmek istemiyorum ki. Bir o Daisuke Ono'yu ve Hiroshi Kamiya'yı bilirim.) cidden iyi bir animedir. Ve...ZESS'İN SESLENDİRMENİ HEM JUNJOU ROMANTICA'DAN MISAKI HEM DE CLAUDE, TSUKUMO'NUNKİ GRELL, HOTSUMA'NINKİ SEBASTIAN, SHUUSEI'İNİNKİ LIGHT VE TAKASHIRO'NUNKİ LUKE VALENTINE'MIŞ LAN!!! Şaşırtıcı olan: 
Shuusei: 

Light:

Takashiro:

Luke Valentine:

Herif baktı ki Duras'larla baş edemiyor vampirlere geçmiş.
Neyse...
Anime bitene dek yeni bebeğim olan Shuuseki'yi buraya bırakıyorum. İstediğiniz kadar ağız suyu akıtmak serbesttir. Tek amacı ve işlevi bu olmaktadır zaten. Anime meredine bulaşmış zavallı masum (?) genç kızlarda erkeklere dair gerçekçi olmayan beklentiler doğurarak 3D erkeklerden umutlarını kesmelerini sağlayıp giderek çoğalan dünya nüfusunun önüne geçme... Gerçek değil ama dünyayı kurtarıyor. (Türdeşleri için bkz: Rin Matsuoka, Sebastian Michaelis, Hotsuma Renjou... Bunlar hep Japon denen toplum-düşmanı ırk tarafından nüfusun çoğalmasını engellemek için yaratılmıştır.) Safi kusursuzluk abidesi.

8 yorum:

  1. Ay geçen seiyuu kadrosuna baktım da... Bu anime sadece seiyuular için bile izlenebilir bence. Miyano Mamoru, Ono Daisuke, Kamiya Hiroshi...Ishida Akira~ Yok yok yani *^*
    Rastgele bir bölümünü açıp izledim (ve çok güzel spoiler yedim) de görselleri falan da güzel görünüyor lakin hikaye akışı hakkında en ufak bir fikrim yok x.x
    Giderek daha da meraklanıyorum bi gün tepem atıp bütün animeleri bırakıp buna dalacağım sanırımsdfdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten SIRF seiyuuları için bile izlenir ama animeleri anime yapan her şeye sahip olduğu için, çok farklı şeyler aramıyorsan seversin. :3

      Sil
  2. beklentiye girmeden zaman geçirmek için izlenildiğinde keyifli geliyor. güzel başlıyor, bir ara bayıyor sonlara doğru tempoyu yükseltiyor. sonuna kadar izleyeni bir şeye hazırlıyor da sonu havada kalıyor işte. "yuki" kelimesinin konuşmada bir noktalama işareti olarak kullanımı da tanık oluyoruz.

    ama söylemem gerek, Shuuseki de dahil tüm karakterler güzel, hoş, cici ama benim için bir Luka gerçeği var bu animede :) Ashley' i de ortaya koyduğu renk ve eğlence için tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zess çok ayrıdır. umu Ve Ashley! Shuusei için ona gıcık olmuş olsam da, gerçekten renk kattığı doğru...

      Sil
  3. Ben bu animenin ilk 2 bolumunu garip gülme krizim yüzünden izleyemedim ama sonra toparlanıp bitirdim. Shusei cok cook yakışıklı yaa. İnsanın anime karakteri olası geliyor. Yukinin saflıgı bana cok itici gelmedi. Shusei fena halde lighta benziyor. Yani cok kötü degil ama aslında kötü de deyil yakışıklı ve havalı karakterler icin izlenmelidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shusei AYNI Light ve fakat seiyularının da aynı olması??? Klişeleri güzel işlemiş bir anime dediğim gibi ve bu yüzden rahatsız etmiyor.

      Sil
  4. Animeyi Luka ve Kanata için izlemiştim :D Nerde yakışıklı erkek orada ben :D Anime boyunca Yuki'ye sinir olmadım değil.Çocuk hiç bir şey yapamıyor animede bi ışık saçıyordu o kadar.Luka onda ne bulduysa kız halinde.Erkek bile olsa sevmeye devam ediyor onu :( Onu seveceğine bizi sevsin :( Bu arada animenin 2.ending şarkısı çok güzeldir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tek anime erkeği yaratılmamıştır ki salak kıza aşık olmasın Bloom-chan... Hayır, sade anime erkekleri değil, erkeklerin alayı böyle.

      Sil