17 Haziran 2015 Çarşamba

Başka bir anime daha bitirdim ama bu sefer güzeldi

Kiseijuu serisini izlemelisiniz. (Tıklayıp tanıtımını bulabilirsiniz.)
Gerçekten.
Evet, animeler çarpıcı çizim, açı, efekt ve müzikleriyle bizi daima duygulara boğarlar.
Ancak çok az animenin düşünce boyutunda bir değeri vardır.
Ve Kiseijuu Sei no Kakirutsu kesinlikle bu konudaki değerli serilerden biri.
Yazdığım tanıtımda "7 bölümde nasıl toparlayacaklar?" gibi bir kaygı taşıdığım gözleniyor ama...
O kadar iyi toparlamışlar ki!
Animenin yapımcısının insanlık ve bu seri hakkında uzun süredir düşündüğü belli oluyor.
İnanın bana her bölüm ne heyecan ne dram hiç eksik olmuyor ve buna rağmen bana göre gereksiz hiçbir hadise olmadı.
İnsanlık ve savaş hakkında önemli çözümlemeler yapmışlar.
Şimdi çok isterdim bölümlerden screenshotlar alıp paylaşmak ama telefondayım...
Sonu biraz burukluk bırakmıyor değil ama yine de bittiğinde kendinizi rahat ve sakin hissediyorsunuz.
Ikisi de insanlarla beslenen canavarlar teması üzerine kurulu olduğundan Kiseijuu ile Tokyo Ghoul'u karşılaştırmak gerekirse, Tokyo Ghoul hikayenin işlenişi ve karakterler nedeniyle insanı daha çok bağlıyor, ne var ki Kiseijuu aslında konuyu çok daha felsefi ve gerçekçi anlamda ele almış. Tokyo Ghoul gibi kanlı, acı dolu, trajik popüler seriler daima var olacak.  Ama dediğim gibi Kiseijuu gibi düşündüren, düşündürürken meraklandıran, heyecanlandıran, ağlatan seriler çok nadirdir. Kesinlikle izlemelisiniz.
Mangasına ve filmine de geçmek için sabırsızlanıyorum!

24 yorum:

  1. Kiseijuu benimde çok sevdiğim bir anime, özellikle Tamiya Reiko karakterini ayrı bir sevmiştim ama sonu hüzünlü oldu. Bununla birlikte anime gerçekten düşündürücü olmasına rağmen parazitlerin nasıl var olduklarıyla ilgili merak ettiğim bir soruyu cevapsız bırakılması bir eksi oldu. Ayrıca kaç tane harika karaktere acımadan kıyan mangakanın en salak shoujo karakterinden bile daha salak ve sinir bozucu Murano'yu hayatta bırakması beni gıcık etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Migi nedeniyle gerçekten bir burukluk kaldı ama yine de güzel bitti bence, en azından insanı üzen bir final değildi ve ben yeterince tatmin oldum. İnan Murano'nun gelmiş geçmiş en sinir bozucu kız karakteri olduğuna kalımı basarım ama ölmemesi bence iyi oldu çünkü her ne kadar bizim için salağın teki olsa da Shinichi için değer verdiği kalan son insandı ve sonunda gerçekten ona bir şey olsaydı animenin tüm güzellikleri kaybolurdu gözümde. Hem sırf Migi'nin "ben yoruldum, artık şunu sen tutar mısın?" dediği yer için bile ölmemesi güzel olmuş. :)

      Sil
  2. "Kiseijuu'ya başlasam mı ki?" diye düşünürken bu yazıyı bana gönderilmiş bir mesaj olarak alıyorum. Hemen izlemeye başlayacağım.

    YanıtlaSil
  3. Hataraku Maou-sama! animesini öneririm, komiktir. Vagabond mangasını sever misin bilmem ama onda da felsefe güzel bir biçimde işleniyor. Ayrıca bir çok ödülü var, en iyi manga ödülü de dahil. Ayrıca geçen günlerde L ile ilgili bir şey farkettim: SherLock HoLmes. Şu resmi hazırladım örnek olarak: http://imgur.com/2Un8rQg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemiştim, güzel bir animeydi. Vagabond'a da bakabilirim, biliyorsun, şu anda Liar Game'i okuyorum. u_u Ve güzel bir resim olmuş! Birçok kişi, L'nin Sherlock Holmes'ten ilham alınarak oluşturulduğunu düşünüyor ve duyduğuma göre düşünce stilleri benziyormuş. (Bilmiyorum çünkü doğrusu, polisiye türünü sevmem ama belki kendim de bir düşünce oluşturmak için en azından bir kitabını okumalıyım.)

      Sil
    2. Sherlock Holmes muhteşem bir "şeydir". Okumadıysan hemen başlamalısın. Zaten benim ve senin gibi bir Death Note hayranının Sherlock Holmes'u sevmeme gibi bir durumu olamaz açıkçası. Eğer güzel bir başlangıç istersen bunun ile başlayabilirsin: http://www.idefix.com/kitap/sherlock-holmes-1-cilt-sir-arthur-conan-doyle/tanim.asp?sid=LJJ0F3Y31H6H2P087MH1 veya bu bu:http://www.idefix.com/kitap/sherlock-holmes-olumun-sesi-sir-arthur-conan-doyle/tanim.asp?sid=MPDI3XXHKS5SZ1NBFGOI

      Sil
    3. Ne olmuş yazının bu haline? :(

      Sil
    4. Simetrisi bu kadar kötü bir şey görünce rahatsız oluyorum.

      Sil
    5. Aslında o kadar da rahatsız olmuyorum.

      Sil
    6. Aynı anda yazmışız da ^^

      Sil
    7. Evet, ben de farkettim.

      Sil
    8. Eh, biraz. Aslında o kadar da değil.

      Sil
    9. Sorun yok, bende de benzer takıntılar var. (Mesela yazıdaki satırların bitiş noktalarının birbirine uyumlu olması gibi. Hani Edebiyatta bir uzun bir kısa (değişedebilir) satırlı yazılan bir nazım birimi/şekli(?) vardı ya? Onun gibi.)

      Sil
    10. Death the Kid hayran kulübüne hoşgeldin.

      Sil
    11. Joan Cornellà karikatürleri okuyup psikolojini bozmak ister misin?: http://dangerousminds.net/comments/the_most_fcked_up_comics_of_all_time_check_out_the_dark_humor_of_joan_corne

      Sil
    12. Gerçekten rahatsız edici ama nedense eğlenceli buldum.

      Sil
  4. İzlemem gereken ama izlemediğim animeler listesine bir anime daha eklendi. Alkış bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer izlersen, umarım benim kadar beğenirsin!

      Sil
  5. o şeye de katılıyorum animeyle ilgili efektler falan tamam ama düşünce boyutu da olmalı. No game no life izlemiş miydin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim ve MÜKEMMELDİ! Gerçekten mükemmeldi ya... 2. SEZONU NEREDE KALDI!? TTTATTT

      Sil